Gaji Bersih Ibu Firdaus, RM1,549.38

Gaji Bersih Ibu Firdaus, RM1,549.38

Gaji Bersih Ibu Firdaus, RM1,549.38 | Kuala Lumpur: Majikan kepada Lola, 40, ibu remaja orang kelainan upaya (OKU) Muhammad Firdaus Dullah, 15, mendakwa wanita terbabit tidak pernah menceritakan kesempitan hidupnya kepada majikan yang mempunyai pelbagai cara untuk membantunya.

Pengurus Kanan Modal Insan Brahim's Airline Catering (BAC) Ahmad Reza Kamaruddin berkata, Lola yang bertugas sebagai pekerja penyajian di syarikat itu sejak 10 tahun lalu terlalu berahsia dan hanya melakukan tugas tanpa membabitkan hal-hal peribadi di tempat kerja.

“Kami terkejut apabila membaca kisah anaknya itu tersiar kerana dia tidak pernah berkongsi masalahnya dengan pihak syarikat atau Kesatuan Pekerja-pekerja BAC yang amat mementingkan kebajikan pekerja dan ahlinya.

“Kami faham dengan pendapatan kasar RM2,327.81 sebulan atau bersih RM1,549.38, ia mungkin tidak cukup untuk menyara dua anaknya tetapi syarikat juga menyediakan banyak ruang untuk membantu termasuk memberi pinjaman peribadi,” katanya ketika dihubungi Harian Metro di sini, hari ini.

Muhammad Firdaus ditemui dalam keadaan menyayat hati terkurung dalam rumah di Flat Semarak, Taman Semarak Nilai, dekat sini, Sabtu lalu.

Keadaan Muhammad Firdaus yang kini dirawat di Hospital Tuanku Jaafar Seremban dilaporkan stabil dan semakin pulih.


Psttt : Link di atas kononya cerita kesusahan sebenar ibunya, dimana nak beli baju berharga RM5 pun tak mampu. Takkan la dengan sejumlah gaji bersih ini, anak boleh jadi kurus kering macam tu sekali??? korang fikirkan... Malas nak cakap banyak, geram...

Gaji Bersih Ibu Firdaus, RM1,549.38 Gaji Bersih Ibu Firdaus, RM1,549.38 Reviewed by Unknown on Tuesday, June 24, 2014 Rating: 5

No comments