Chef Wan Samakan Babi Dengan Budu

Chef Wan Samakan Babi Dengan Budu - Chef selebriti terkenal, Chef Wan, melenting marah apabila rakyat Malaysia khususnya umat Islam bercakap mengenai isu halal dan haram membabitkan babi dan menyifatkan mereka sebagai "moron" (bodoh) serta memburukkan imej negara.

chef Wan Budu dan Cencalok


Lebih mengejutkan lagi melalui laman Instagramnya, Chef Wan melabelkan budu, cencaluk, ikan masin dan belacan sebagai "bangkai" makanan laut yang busuk selain mendakwa masyarakat yang mempersoal tentang isu tersebut sebagai "katak di bawah tempurung.

"Apa budu dan cencalok itu bukan ke bangkai makananan laut yg busuk mau pun ikan masin serta Perkasam dan belacan itu tak busuk ke?

"Susah jika manusia yg hidup mereka macam katak bawah tempurung ini. 

"Shame on this moron that today is destroying the image of this country and causing alot of tension among other races with their itu haram dan ini haram! Dah tahu haram diam sudah la," kata chef selebriti terkenal itu.

Apa pula kata anda? Apakah budu, cencaluk, ikan masin dan belacan layak dikategorikan sebagai bangkai yang haram dimakan umat Islam?

Kenyataan chef wan

Apakah pengertian dan definisi bangkai dari sudut kefahaman Chef Wan? Seterusnya, apakah pengertian dan definisi bangkai dari sudut Syariah Islam dan para fuqaha'? KedahNews.com serahkan pada pembaca untuk menilai... 

sumber
Chef Wan Samakan Babi Dengan Budu Chef Wan Samakan Babi Dengan Budu Reviewed by Unknown on Thursday, June 12, 2014 Rating: 5

No comments