[2 Video] Sayu!! Akibat Tindakan Bodoh Pesakit Covid-19, Petugas Ini Rindu Ingin Peluk Anaknya

[2 Video] Sayu!! Akibat Tindakan Bodoh Pesakit Covid-19, Petugas Ini Rindu Ingin Peluk Anaknya |  Barisan hadapan negara dalam menangani wabak Covid-19 pastinya para petugas kesihatan yang bertungkus-lumus dalam merawat pesakit.

Mereka bukan sahaja menggalas amanah yang besar, tapi mempertaruhkan nyawa sendiri demi rakyat Malaysia. Seperti perkongsian realiti sebenar oleh seorang doktor menerusi akaun facebooknya.

Khadijah Ismail, apabila berhadapan dengan individu yang tidak mempunyai kesedaran akan wabak ini yang mudah menjangkiti orang lain.

Beliau terpaksa dikuarantin kerana pesakit ‘menyembunyikan’ status sebagai contact rapat dengan mereka yang disyaki Covid-19 dan klinik juga terpaksa melakukan kerja pembersihan secara keseluruhan.

Lebih menghibakan apabila anaknya yang berusia 16 bulan menangis kerana terpaksa berpisah dengan ibu atas sikap individu lain yang memntingkan diri sendiri. Tolong jangan pentingkan diri sendiri

[2 Video] Sayu!! Akibat Tindakan Bodoh Pesakit Covid-19, Petugas Ini Rindu Ingin Peluk Anaknya


Dear Malaysians,
Tolong jangan selfish boleh dak?

Kalau risau diri tu suspected as COVID sebab ada contact dengan pesakit yang confirmed atau suspected covid, please laaa TOLONG JANGAN MENONONG MASUK KE KLINIK TERUIH.

STOP dulu kat kaunter triage, kat kaunter saringan. Anda akan dibawa ke bilik isolasi/ khemah khas untuk diperiksa.

Disebabkan kurang awareness ni, today I had a patient yang dah masuk dalam bilik, dah habis examination dah baru habaq dia risau sebab dia ada contact dengan suspected covid patient.

And you know what are the implications?
Klinik kena cuci immediately and the best part is aku kena self isolate myself as advised by my boss.

Apa maksud self isolate?

Aku kena fikir dan ikhtiar sendiri jalan untuk minimize contact dengan orang terdekat i.e my husband and my poor 16 month old baby.

Tak dapat peluk walau dia menangis 

So right now i’m writing this post from my master bedroom dekat tingkat atas while my husband is entertaining my son dekat tingkat bawah.

We have decided not to see each other despite living under same roof until my patient’s status is known (which would take up to 24-48hours)

You never know the feeling of wanting to hug your kids after a tiring day at work unless you’re a mother.

It breaks my heart badly that I could listen to his laughing from my room upstairs but could not play with him like I always do.

It.hurts.so.much

So, i’m begging to all Malaysian, please DO NOT BE SELFISH.

This is my son crying to come closer to me but I could only watch him crying as I have been advised to self quarantine myself until my patient’s status is known.

Wallahi this is so heartbreaking

Please Malaysians, please don’t be selfish.
Reveal your status/ ill contact/ travelling history to the triaging counter truthfully.

Stop travelling 
Stop mass gathering 
Listen to KKM

Updated: now that the government has issued Restricted Movement Order, please please please stay at home! 

Don’t go anywhere. 
Please help us to fight this pandemic!

We do not ask you to join us to be frontliners, 
We simply ask you to STAY AT HOME!




Dan ini adalah cara beliau melepaskan kerinduan terhadap anaknya. 

Salah satu cara untuk lepaskan rindu pada anak dan suami dalam tempoh self quarantine iaitu tengok depa main dua dalam video cctv rumah.

Hangpa mau ka jadi macamni kat hangpa?

Kalau tak mau, duduk rumah diam diam.

Jangan pi mana!

#stayathome #KitaJagaKita




Semoga Dr tidak dijangkiti oleh Covid-19 tersebut dan kekal sihat selalu, dipermudahkan segala urusan Dr ya. Terima kasih di atas khidmat yang Dr berikan kepada rakyat Malaysia. Anda adalah hero kami.


[2 Video] Sayu!! Akibat Tindakan Bodoh Pesakit Covid-19, Petugas Ini Rindu Ingin Peluk Anaknya [2 Video] Sayu!! Akibat Tindakan Bodoh Pesakit Covid-19, Petugas Ini Rindu Ingin Peluk Anaknya Reviewed by admin on Thursday, March 19, 2020 Rating: 5

No comments