Sunday, August 03, 2014
myvi sombong


"Kau Tak Ada Otak Ka Tepuk Kereta Aku"  - Baru sahaja menggunakan kereta jenis Myvi, sudah berlagak sombong. Itu belum lagi Allah bagi pakai kereta peugeot/ BMW/ Ferrari entah macam mana pula perangainya.

Zaman sekarang ni cerita macam ni sangat laju tersebar dek kerana lajunya teknologi bergerak. 

Admin percaya, ramai lagi manusia yang mempunyai sikap sombong begini apabila mempunyai harta yang sedikit lebih berbanding dengan orang lain. Namun, sampai bila mahu dibawa sikap sombong itu andainya satu hari nanti tersepak kayu tersungkur ke tanah juga? 

Kisah ini diceritakan oleh seorang pengguna Facebook Manaf Zul yang terjadi kepadanya baru-baru ini-

myvi sombong


"Kereta yang hampir melangar aku tadi. Semasa berada dilorong membelok kekanan tiba2 kereta ini bergerak terus dan tidak membelok kejalan yang sepatutnya mngikut arah jalan yang betul. 

Semasa kereta ini bergerak hampir melangar kaki aku tapi sempat mengelak dengan mengangkat kaki dan tampan tangan aku denagn tepuk pada cermin tepi sebelah belakang kereta depa ini untuk beritahu mereka yang aku kat sebelah tapi dengan selamber saja dia gerak terus tanpa hiraukan aku yang hampir jatuh.

Lepas tu depa berhenti kat depan aku pun pi.. Aku tanya kenapa jalan terus sepatutnya jalan tu membelok kekanan dengan selamber juga dia jawab kau tak ada otak ka tepuk kereta aku ikut aku la nak jalan terus bleh jalan ja jalan tu. 

Aku pun cakap anak panah tunjuk belok kekanan bukan jalan terus klu langar aku mcm mna..

minah keberet ni jawab balik:" klu langar kau pun, aku bleh bayar la kau bodo yang kau tepuk kereta aku kenapa , dah la kau tu pakai motor ja dah la mcm kiki.."


myvi sombong


Aku cakap balik " kiki lagi baik pada angpa. Klu tak puas hati buat repot polis.."

Minah ni pun cakap:" aku jalan betul la kau nak main ngan polis plak ek tguu sini aku col polis."

Tgu punya tgu tak tepon pun polis. aduih minah klu dah salah tu salah la. Minah ni pun cakap lagi Tggu aku ambik gambar masuk fb dengan you tube.. 

Aku pun buat jari pease masa dia ambik gambaq aku hahah.. Ni meroyan mcm naik insing mcm dia betul haha..zaman sekarang klu bertudung tu belum tentu beradab... Dah la bawa kereta sambil main telefon. mujur aku tahan tangan aku kat kereta depa ni tadi td tdak dia bt tak tau jlan ja..ayat minah keberet ni yang paling menarik!!! (KLU LANGAR KAU PUN AKU BLEH BAYAR LA DAH LA KAU NAIK MOTOR JA) Aduyaii....tapi naik kereta myvi ja kihkihkihkih"

p/s - tak kisah la orang pakai kereta besar ka, motor buruk ka.. yang penting budi bahasa. Ya dak?? 


0 comments:

Post a Comment