Thursday, April 24, 2014
38
Kubur Ibu Tunggal ini Bercahaya Ketika Dikebumikan (6 Gambar) | Subhanallah... Jenazah Allahyarhamah Adzlin Lin Halimi (Haslinatul Adzlin) dikebumikan di Batu 8, Changkat Jering, Taiping selepas Asar. 


Allahyarhamah dari Ipoh, Perak dan meninggal di Hospital KL pada 20.4.2014 jam 8.52am (Ahad) kerana menghidap Breast Cancer dan merebak ke tulang sum-sum serta hatinya. Merupakan ibu tunggal kepada 2 orang anaknya iaitu Aina Sofiya dan Amsyar Zarif yang masih kecil. 

Sepanjang hayatnya, arwah sangat tabah menghadapi segala dugaan yang dihadapi dan sewaktu sakaratul maut, beliau berzikir LAAILLAH HAILLALLAH selama hampir 4 jam tanpa henti sebelum subuh sehinggalah ke akhir nafasnya yang berhenti perlahan-lahan.




38 comments:

  1. Subhanallah
    Subhanallah
    Subhanallah

    ReplyDelete
  2. Nampak sngat edit

    ReplyDelete
    Replies
    1. edit kepala hotak kau

      Delete
    2. Bukan edit tu.. Tp pancaran matahari memancar ke arah penutup keranda menyebabkan biasan cahaya matahari menerangi liang lahad.. Allah memuliakan sesiapa yg dikehendakiNya.. Subhanallah

      Delete
    3. Hei..hei....hei...edit pala hotak cow.....kekuasaan ALLAH melebihi kekuasaan cow bodoh.....allahuakbar..

      Delete
    4. Klo ko org islam, mknenye hati ko tu mmg penuh titik hitam.. Astagfiruallahalazim..

      Delete
    5. Pantulan sinaran matahari senja tuu...xyah nak gempar sangat lah.

      Delete
    6. Buta hati ke bang??

      Delete
    7. dah2 tpulang kpada diri sendiri ok..

      Delete
    8. Berokkk punye melayu...

      Delete
    9. Yg ckp edit ni bkn islam agaknye....

      Delete
    10. Kenapa kata edit..tak percaya ke dgn janji2 Allah?

      Delete
    11. sgt beruntung lh roh aruah ..

      Delete
  3. Knaper siap amik gambar mayat yer

    ReplyDelete
  4. Bukan edit le ni cahaya matahari reflrk kat papan tu ...tu bcahaya

    ReplyDelete
  5. Masyallah...... apa lah amalan dia

    ReplyDelete
  6. Subhanallah...

    ReplyDelete
  7. anak nya mcm maner... klu nk bagi bantuan untuk anak anaknya perlu salur pada siapa...
    dan sekarang siapa yang menjaga anak anaknya...??
    AL FATIHAH semoga rohnya ditempatkan dikalangan orang orang yg beriman dan solehah... jauhkan azab dan seksaan kepadanya...

    permudahkanlah anak anaknya dalam menjalani urusan seharan dan seterusnya dapat menjadi anak yng berjaya dan anak yang soleh...

    ReplyDelete
  8. subhanallah..habuan bg dia..kita pula bgaimana..janji Allah itu pasti

    ReplyDelete
  9. Kenapa?Tak yakin ke dgn Allah?

    ReplyDelete
  10. Subhanallah (h)

    ReplyDelete
  11. Ya allah...

    ReplyDelete
  12. Xbaik tangkap n publish gambar arwah.. siap dr before n dah dimasukkn. Lepas tu kata bercahaya. Kalau betul.. Alhamdulillah. Tp still laa... x kene gayanya tangkap gambar n publish gambar arwah. Wallahualam

    ReplyDelete
  13. Kalau post utk djadikan iktibar dan teladan bagi kita semua apa slh nya.moga arwah dtmptkan dkalangan org2 yg beriman.Amin

    ReplyDelete
  14. Boring...

    ReplyDelete
  15. edit abah kau ..hampa orang x sembahyang mmg la kata edit

    ReplyDelete
  16. Ni lah melayu...ade je andaiannya nk dibuat...bila Allah dah tunjuk masih xpercaya...tpi bila dh tunjuk...kata tipu la apa la....ke kau nk Allah turun bala baru korang nak percaya?insaf insaflah...subhanallah...

    ReplyDelete
  17. Tidak mustahil dgn kuasa Allah.....ni la dunia sekarang smua Di bawa kpd logic. Di kata kan amalan dia bnyk berzikir, benda yg baik kita buat jer la, tak rugi pun. Utk arwah sgnt bertuah, moga Allah tempat kan dia Di kalangan org2 yg di Kasihi.

    ReplyDelete
  18. edit ke.mata hari ke hanya allah saja yg tahu

    ReplyDelete
  19. edit ke.mata hari ke hanya allah saja yg tahu

    ReplyDelete
  20. percaya tak percaya al-fatiha pada arwah tu
    jangan lupa..

    ReplyDelete
  21. "Kami akan memperlihatkan kepada mereka tanda-tanda (kekuasaan) Kami di segala wilayah bumi dan pada diri mereka sendiri, hingga jelas bagi mereka bahwa Al-Quran itu adalah benar. Tiadakah cukup bahwa sesungguhnya Tuhanmu menjadi saksi atas segala sesuatu?" [QS. Al- Fushshilat]

    alam semesta dan seisinya."Kami turunkan Kitab (Al-Qur'an) kepadamu untuk menjelaskan segala sesuatu." (QS. 16/ An-Nahl: 89). Bab ini khusus mengemukakan ayat-ayat Al-Qur'an tentang alam semesta yang menjadi tanda-tanda kekuasaan Allah SWT. "Sesungguhnya pada penciptaan langit dan bumi, pergantian malam dan siang, kapal yang berlayar di laut dengan (muatan) yang bermanfaat bagi manusia, apa yang diturunkan Allah dari langit berupa air, lalu dengan air itu dihidupkan-Nya bumi setelah mati (kering), dan Dia tebarkan di dalamnya bermacam-macam binatang, dan perkisaran angin dan awan yang dikendalikan antara langit dan bumi, (semua itu) sungguh merupakanlanda-tanda (kebesaran Allah) bagi orang-orang yang mengerti". (QS. 2/ Al-Baqoroh: 164)

    ReplyDelete
  22. ada siapa berani tetang ayat di atas silakan jawap dengan TUHAN mu..

    ReplyDelete
  23. Subhanallah. .....
    Segala sesuatu akan terjadi atas izin allah.
    Allahuakbar, lailaha illa Allah

    ReplyDelete