Monday, October 20, 2014
4
Wajah Disebalik Penganjuran Program Sentuh Anjing (4 Gambar)

Dipetik dari MutiaraPost.com,

Wajah Disebalik Penganjuran Program Sentuh Anjing (4 Gambar) | Inilah Muka Penganjur Dan Ustaz-Ustaz Yang Menganjurkan Kempen Pegang Anjing. Yang Admin Hairanya Kenapa Ustaz-Ustaz Yang Bagi Ceramah Semasa Kempen Pegang Anjing Tidak Pulak Pegang Anjing...??

Mudahnya Memesongkan Akidah Umat Islam. Yang Umat Islam Pergi Dan Pegang Anjing Tue Bagai Tak Rasa Bersalah Atau Tidak Boleh Fikir Kew Walau Macam Mana Pun Anjing Tue Tetap Haram Bagi Umat Islam!


Setelah diselidik, Program ini mendapat kelulusan dari Majlis Agama Islam Selangor. Perkara ini juga disahkan oleh salah seorang pengunjung yang hadir di program berkenaan

Apakah penganjuran kempen yang dikatakan membantu orang ramai terutamanya umat Islam untuk mengatasi persepsi negatif terhadap anjing itu adalah dengan mewujudkan amalan menjadikan haiwan tersebut sebagai haiwan peliharaan seperti kucing?

Persoalan inilah yang dikemukan oleh Mufti Selangor,Datuk Tamyes Abdul Wahid yang nyata kecewa dengan penganjuran program tersebut.

Katanya lagi penganjuran seperti itu membawa mesej menjurus kepada fahaman liberalisme atau sengaja ingin mencetuskan polemik dalam kalangan rakyat di negara ini dan ianya perlu ditolak.

Umat Islam harus memahami walaupun anjing juga adalah makhluk Allah tetapi bezanya anjing dan babi adalah mereka terdiri dari kumpulan haiwan yang boleh menyebabkan najis berat (mughalazah).

Apakah tujuan penganjuran ini untuk membawa satu budaya baru yang mahu umat Islam memegang anjing dan seterusnya timbul minat untuk memeliharanya pula seperti haiwan peliharaan lain seperti kucing ?


Aidit Ghazali seorang ilmuan fiqh berkata penganjuran kempen ini merupakan strategi halus gerakan untuk mempromosikan fahaman liberal dalam pemikiran kalangan umat Islam di negara ini. Katanya lagi hasrat untuk membuang stigma memegang anjing adalah kempen yang bodoh dan ada banyak lagi kempen yang bagus seperti kempen mendekati masjid dan hukum Islam.

Sementara itu exco pemuda Umno Malaysia, Ustaz Fathul Bari berkata di dalam twitternya umat “Islam sokong kempen ‘ihsan’ ke atas haiwan, termasuk anjing. Cuma kempen ‘touch (a) dog’ (sentuh anjing) adalah sangat janggal”.


Ustaz Kazim Elias juga di dalam entri facebooknya turut mempersoalkan niat penganjur mengadakan kempen tersebut.Berikut adalah apa yang dikatakannya :

Salam sejahtera..Kempen Saya Mahu Sentuh Anjing.. Hurmm satu kempen utk mmbuang stigma bg Org Muslim n khususnya org Melayu kononnya.. Siap bwk dalil kisah org masuk syurga krn bg minum kpd anjing lg.Membela anjing utk jg kebun utk jg keselamatan rumah utk mengesan barang jenayah tidaklah dilarang malah harus didlm Islam.Tetapi nak dijadikan sbg binatang peliharaan spt kucing ayam dll tidaklah boleh dipndg ringan krn ianya melibatkan urusan ibadat seharian.Mana boleh saja2 bela, saja2 nak pegang. Sebab apa nak pegang? Isu apa?Nak jdkan anjing sbg apa? Mula2 pegang pastu bela ,pastu masuk dlm rumah pastu? Pastu?Binatang mughalazah ini mcm babi jugalah mugahalazahnya, lepas ni buat la kempen pulak pegang babi dgn melawat ke pasar babi lepas tu melarat ke makan babi pulak.Ini semua ada agenda halus utk meliberal n mempluralkan agama. Tidaklah salah pegang anjing, tp apa sebabnya sampai buat kempen?Nape x buat kempen ke masjid ke? Kempen menerima hudud ke kempen menerima konsep Kalimah Allah yg sebenarnya ke.. Inilah jarum halus yg dicucuk kpd umat Islam agar menjadi fahaman liberal n plural.. Nnt akan ada yg kata knp ustaz bising isu anjing knp x bising isu memegang bukan mahram x bertudung dll, yg itu pun berkali2 dah saya tegur n nasihat tp dlm bab kempen anjing ni, ianya satu gerakan yg cukup halus utk menghalalkan sesuatu yg sudah diharamkan dan dimulakan dgn satu kempen secara kecil2an yg akhirnya akan merubah n menidakkan hukum dan itulah tujuan asalnya.Berhati2lah dgn kempen sebegini, lepas kempen arak mai anjing pulak lepas ni apa pulak?Jgn lepas ni buat kempen babi pulak dgn alasan bahawa babi skrg dah bersih dah diternak dlm aircond dah mengamalkan tahap kebersihan mematuhi piawaian antarabngsa.Halusnya kempen anjing ini namun sayang ada segelintir umat Islam yg tidak cukup halus matahatinya utk meneliti….

Kita berharap agar umat Islam di Malaysia jangan membiarkan diri mereka terus diperbodohkan dengan agenda-agenda jahat tersembunyi ini. Tujuan mereka adalah untuk memecahbelahkan perpaduan di kalangan umat Islam di dalam negara ini. Ternyata kempen”touch a dog” itu telah berjaya membuat segelintir umat Islam bukan sahaja memegang anjing bahkan siap bergambar sambil memeluk anjing. Apakah selepas ini bila kita sudah liberal sangat kita akan mula menganjurkan kempen “Jom pegang babi” atau “Jom melawat pasar babi” dan lain-lain lagi?

Ketahuilah dakyah disebalik program ini wahai saudara ku..


4 comments:

  1. harap tak de lagi la buat benda cam ni..adohai

    ReplyDelete
  2. ni berbaur politik ni..sentuh anjing bising nk mampos.pdahal sentuh anjing tu bleh sertu.hukum pegang anjing x haram,makan yg haram.itu pun x dpt beza ke.tpi x payah la galakkan pegang anjing sebab hukum bela anjing tnpa sebab yg diharuskn syarak adalah haram.yg pasti,x laksanakan hudud terang2 berdosa dan haram.itu yg kena bising dulu tu ustaz fathul bari.

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh bodoh... ni point pasal anjing la babi....orang2 mcm kau la mereka2 ni boleh lega sebab kami duk bangkang pasal sentuh anjing tanpa sebab ..tapi datang orang mulut setan macam kau masukkan pulak perbandingan, atau benda2 diluar topik... tu yang depa boleh senyum lebar, mereka tak perlu hantar puak mereka mempertahankan diri juz didik orang mcam kau ni pertahankan mereka tanpa sedar kerana POLITIK kotor..taksub sgt dgn politik kau tu. Cakap hal anjing pun masuk politik, anjing btol....

      Delete
  3. =)) gaduh ler tu..

    ReplyDelete