Saturday, September 06, 2014
3
SADIS!!! Mayat Remaja Murtad Yang Tidak Diterima Bumi | Berikut merupakan kisah benar dan bukan rekaan semata-mata!

Kisah (A)

Dua orang pelajar telah menemui maut ketika kemalangan jalanraya antara motosikal dan kereta. Setelah jenazah diuruskan, didapati salah satu dari jenazah telah merayau merata-rata, mengetuk pintu rumah dan lain-lain.

SADIS!!! Mayat Remaja Murtad Yang Tidak Diterima Bumi

Apabila ditanya kepada pihak hospital yang menguruskan jenazah berkenaan, kakitangan terlibat telah memaklumkan bahawa salah seorang dari mayat yang diuruskan terpaksa dibuang kukunya kerana ada cutex dan dicukur kepalanya kerana rambutnya telah diwarnakan.

pelbagai cara dilakukan untuk memastikan 'roh' tersebut tidak merayau, namun gagal. Ditanya pula pada kawan-kawan simati, dimaklumkan bahawa di dua bahagian badan si mati ada terdapat tatoo, namun tidak diketahui apa yang dilukiskan. Setelah beberapa lama, dan mungkin penyelesaian terakhir, jenazah si mati telah dipindahkan ke kubur Kristian. Selepas itu, rohnya tidak merayau lagi......

Pengajaran:

Berkemungkinan tatoo yang terdapat pada si mati berlambangkan salib dan si mati sebenarnya adalah seorang kristian, walau pada zahirnya berpakaian dan berkelakuan sebagai seorang Islam. Si mati tersebut adalah pelajar sekolah yang berusia 16 tahun.



Kisah (B)

Si A adalah seorang pelajar yang sering gagal dalam peperiksaan. Beberapa kali beliau menduduki peperiksaan PMR tetapi dia gagal. Satu hari, di hadapan kawan-kawan beliau telah berkata, kalaulah aku lulus PMR kali ini, aku akan masuk kristian. Ditakdirkan Allah, beliau telah lulus dan kemudiannya meninggal dunia kerana kemalangan.

Mayatnya diuruskan sebagai seorang Islam mengikut kebiasaanya dan dikebumikan berdekatan dengan masjid. Selepas beberapa ketika, imam masjid mendengar suara menangis dari kubur si mati. Ditanya pada ahli keluarganya, dimaklumkan bahawa simati adalah seorang budak yang baik...

Namun dari kubur berkenaan terdengar tangisan yang berterusan. Setelah ditanya dan diperiksa barulah dimaklumkan mengenai nazar si mati dan mayatnya pun dipindahkan ke kubur Kristian. Barulah tiada tangisan kedengaran....

Berhati-hati dengan dakyah agama lain. Sesungguhnya, tiada agama yang benar-sebenar-benarnya melainkan agama Islam!

3 comments:

  1. sorry,,tp ini pon nk di publish kan ke..kisah A tu aku da dgr dr ustazah aku masa aku skola lg..skang ni aku da 20 lebih,,hampir sama..cuma ada tokok tambah je...huhu..
    apa yg aku blh bg tahu..kisah ni banyak buruk dan lansung xde kebaikan...golongan murtad kebanyakan kritikal pemikiran mereka...
    apa yg pasti kalau di tuju kat diorg...sia sia je sbb diorg xpercaya benda ghaib lg...silap2 mereka merendahkan lg martabat islam..

    ReplyDelete
  2. inuibukan tidak di terima bumi,tetapi telah salah di tempatkan di tempat yang salah..bila di tempatkan di tempat yang betul..barul;ah ia aman..ini menunjukkan kristian itu agama yang benar kalau mengikut cerita ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye la... macam bodo tukang buat cerita ni. Memartabatkan Kristian lebih dari Islam. Sial.

      Delete