Monday, August 04, 2014
200
Lelaki Ini Memboikot McDonalds Dengan Cara Yang Gempak Habiss (2 Gambar)

Lelaki Ini Memboikot McDonalds Dengan Cara Yang Gempak Habiss (2 Gambar) | Seorang lelaki yang tidak dikenali mengambil langkah cukup bergaya dengan memboikot produk berkaitan Israel apabila muncul di restoran McDonald bersama dengan Nasi Kerabu bungkus dan Teh 0 Ais. Tindakan beliau mendapat pujian ramai pengguna media sosial. Namun, lokasi dan identiti lelaki tersebut tidak pula dinyatakan dalam gambar itu.


Tidak perlu popular dahulu untuk buat sesuatu yang cukup luar biasa, salute brader.. :D

200 comments:

  1. bro ni biadap.. tumpang meja dan letrik orang.. Dah tentu tiada siapa yang akan halang makan di meja McDonald sebab sesiapa saja di alu alukan tapi bagi saya ni dah tahap biadap.

    Saya pun boikot juga tapi besederhana lah. Ni dah tahap menganjing. Tu mesti orang kelantan tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaekk komen bro

      Delete
    2. bro ni xbiadap...ini adalah cara beliau menunjukkan cara beliau menyokong program boikot israel. diharap ada yg memandang Dan turut sokong

      Delete
    3. ko main serkap jarang cakap orang kelantan tu tak biadap plak?? #arsehole

      Delete
    4. Fuhhh terbaiklah. Kalau dia ni bukan dari Kelantan siapa yang biadap??? Bro, comment guna Akal :)

      Delete
    5. Anti Perkauman04 August, 2014

      x la...
      tu orang MALAYSIA and stop being racist...
      asal biadap je,ko kate org negeri lain...
      ntah2 asal-usul ko pun dari kelantan...

      Delete
    6. Bro..lg biadap org Israel ngn menculik kanak2, membunuh org awam, mengebom skolah n hospital, menjajah n mencuri tanah haram d Palestine..Klu nk diikutkan ape yg bro ni buat kat MCD,stakat letrik ngn tumpang meja..ape lah Sgt..celah gigi..salute bro

      Delete
    7. ooo biadap je org kelantan ye..

      Delete
    8. Wei.. apasal kait dengan org kelantan... kau lagi biadap.. gampang

      Delete
    9. Bro lg biadap

      Delete
    10. Pahal doo kau.. G laa bising kat org yg post menda2 bodoh belambak kat luar.. Nie jugak kau nak sound

      Delete
    11. xde nk biadapnyer...memng tu tujuannye nk naikkan kos yg ditanggung macde biar mngalami kerugian...klu brader nie dri kelantan memng TERBAEK..spe lgi yg berani buat mcm nie??..salute brader nie

      Delete
    12. biadap ape...dh sah yg mayo mcD positif ada bahan babi `LM10'...

      Delete
    13. boleh caye ke ko boikot..

      Delete
    14. owg klantn brani bwt gni,,owg luar cmne? ade bran x?

      Delete
    15. Masih perlu bersopan dgn zionis?

      Delete
    16. Kau yang biadap....suka hati abg tu la

      Delete
    17. Gaduh aje kejenye

      Delete
    18. Lu ni lahir kt israel ke

      Delete
    19. Kau tu yg biadap! sial btul kau..mesti darah babi israel dh penuh dlm badan kau tu marah sgt tu..cilaka punya org

      Delete
    20. Kau tu yg biadap.

      Delete
    21. Bangsat punye jawa...ko jgn kuang ajar...ko blik indon skrg ...dasar keturunan pendatang....mu jgn lebey

      Delete
    22. den org nogori. kalau betul pn brader tu org Kelantan n dia biadap, apa masalah ko? dia biadap dgn company yg salur dana kpd Israel dan apa masalah ko? dia berani boikot terang2an n ko boikot snyp2 jd apa masalah ko??

      misi kita harap2 tercapai insya'Allah
      jd apa masalah ko???

      Delete
    23. Asal boleh kau jek nak kate org kelantan. Tu lagi biadap namanya. Walau aku johor tapi ayah aku asal kelantan dan aku pun terasa.. pala jimbet anda la...

      Delete
    24. Hoihh aku org kelantan aku bagga lahh klau org kelantan yg buat tuu. Ni la boikot yg bijak tu pun xtau ke susah klau dh bodoh xleh nak ajar ni. Lembu pun lg pandai la bengang betul aku ngan org bodoh bengap mcm ni

      Delete
    25. Aikk.pehal lak nak bangsat2 kan jawa.comment guna akal bukan nafsu amarah.agama letak tepi camni la jadi.sukahati nak bangsat kan orang

      Delete
    26. berapa rmai sini komen kat sini guna komputer / laptop ?
      tolong tengok pakai processor apa ? Intel ?Yahudi punya tu . Mohon buang laptop tu . Tak kan makan ja nak boikot .
      Puihhhh . Sembang lebih ..

      Delete
    27. kau tu yg biadap maen sebut je laki tu org kelantan ..klo bukan org kelantan.ape kau nak ckp ape???... think b4 comment..

      Delete
    28. sorry to say la kelantan mmng cam gampang ! berlagak nak mampus

      Delete
    29. yang tksuka negeri kelantan boleh pergi mampos dasar racist kecik2 mak bapak tkajar ke adab bercakap . jaga sikit mulut bodoh

      Delete
    30. biadap? zionis lagi biadap aku rasa.
      - komen orang penang

      Delete
    31. kmu smua bodoh,ssama rkyat mlysia pun bgduh...mmg sah la otak anai-anai

      Delete
    32. Tak yah nak sakit hati sangat la bro....jangan nak tuduh sana sini.....tepuk dada tanya selera.....

      Delete
    33. haha terbaik komen ni. perangai orang kelantan mmg selekeh pon. pemalas. pentingkn diri sndiri. sokong lu!

      Delete
    34. Bio ler die nk boikot gaya gitu. Baguih lg la dr korg2 yg mengutuk nih. Bio diri tu xpandai tp jgn nmpk bodoh bebeno.. haih.

      Delete
    35. aku orang penang! xdak darah kelantan pun dalam diri aku. tapi pasai pa hang kuajaq sangat? nk perlekehkan orng plak.. dia kelantan ka, kedah ka, nismilan ka, joho ka, pasai pi kat depa la.. awat? restoran mekdi tu BAPAK hang punya??

      Delete
    36. Mcm mana boikot secara sederhana tu? X pahamlah..tapi ISRAEL Laknatullah tu tkde sederhana..mmg Zalim..lagi biadab dri binatang

      Delete
    37. Nak Komen...komen jer Lah...tak payah libatkn negeri...bangsa....dan yg sewaktu dgnnya.

      Delete
    38. Bodoh kata nak boikot tapi ckp org biadap .kau yg biadap sebab cakap org biadap tak tentu pasal BIADAP punya budak

      Delete
    39. Bodoh ko nie...haha...pada2 bebal nyer...ko sokong iseral la bangang....perlu ke bersopan kalau Mak ko kena bunuh...Bini ko kena rogol laknat?sial gak ko nie....hawau tul...bodoh nk mampussss....!!!!-nie dari Melaka piauu nyer. .nk maki bertubi2 mai dtg Melaka la hanjenggg....!!!

      Delete
    40. Alhamdulillah..bisnes my dad dh nk cpai pringkt intrntional.i wonder how..org yg ko ckp selekeh,pemalas,selfish ni boleh bjya cuz dy dr klntn..so stop being racist..even ak dari kl..ak tkde la bangga dgn tmpt lahir aku..

      Delete
    41. Hahh.. Kesian aku baca komen anti kelantan ni. Ideologi korang dah hampir sama dengan Yahudi tahu tak? Tak pelik la kalau orang cina atau india cakap melayu bodoh.. Childish. :p

      Delete
    42. Apehal korang nak bergaduh plak kt cni? Skrg ni negara kita pn dperhatikan diorglahh. Kalau mcm nilah perangai kita sesama Islam cmne kita nk brsatu kalahkan diorg mcm Al-Qassam? Sekuat Al-Qassam? Jgn ikutkan nafsu dan hasutan syaitan tu kawan.

      Delete
    43. Hahaha..... Siapa yang mulakan penghinaan, dengan harpan nak sakitkan hati orang, akhirnya hati diri sendiri yang 'Panas'... Udah la, jangan nak kutuk org lain, cermin sendiri dulu, tolong hormat Org negeri lain.

      Aku x pakai Laptop, aku pakai Sony Xperia

      #PeaceFromSarawak
      #PrayForPalestine
      #PositifThinking

      Delete
    44. puak2 zionis lg biadap

      Delete
    45. Kamu pun tahap biadap juga sesuka hati kata orang Kelantan! hina sangat ke orang Kelantan?? Lu orang mana ?? cuba habaq mai??Dasar otak kecik!

      Delete
    46. Sedak abe sedak

      Delete
    47. Org kelantanla yg lahir ramai cerdik pandai..org kelantan la org melayu plg kaya...

      Delete
    48. Kelantan mmg teruk.

      Delete
    49. Ko ni keje McD kot.. Tu ko nak marah sangat tu kan..

      Delete
    50. Orang klantan je mkn nasik kerabu???ooo bru ku tahu...

      Delete
    51. Ini bkn biadap tp berani...ko brani???

      Delete
    52. Maksud bro ni jgn laa melampau sgt..kalu nk mkn mknn lua jgn la msk kdai mcd tu...boikot2 gak...tp hormat kdai org bro2 skalian..kalu nk mkn duduk bersila kt dpn mcd tu xpela jugak..dh2 jgn gaduh2...

      Delete
    53. Macamana nak sebut tu tu apa tu
      Kote yau, kuih tia kowtio.. Alaaaa tu kueh tiew?

      Delete
    54. diharapkan staff2 muslim di mcd carilah alternatif lain masih ada lg peluang pekerjaan di sekeliling mu..sama2lah b'hijrah jgn jadikan diri anda mangsa keadaan

      Delete
    55. Bro, kalau lu kata orang kelantan tak berpuak-puak lu kencing orang hidup-hidup,gua tinggal asrama penuh 1 malaysia ada,dari Perlis hingga ke Sabah,mak gua orang kelantan,nenek gua orang terengganu,ambo boleh kecek kelate TAPI kalau fakta tu nak buat guano memey betul.apa-apa pun keep improving kelantan.Peace

      Delete
  2. Mcdonal wakaf cheyeh kelantan lokasinya

    ReplyDelete
  3. bagus............. banyak lagi barang israel kita mesti boikot..... besar pahala...boleh search logo barang israel

    ReplyDelete
  4. Memang kena pada gaya. Kita patot buat n ambil gambar dan upload kat website israel ni

    ReplyDelete
  5. kesian abg kat ats ni emo tahap gaban... bio ler die nj tnjuk yg die boikot n protes.... ape israel buat kat gaza lg biadap taw... jgn bajet bijak sgt bang..

    ReplyDelete
  6. Annonymous yg atas sekali tu. kalo nk ckp makan dgn minum dkt mcd vpun biadap, aku rase ni x cukup. ko igt israel tu ade belas kasihan ke dkt org GAZA? diorang tangkap, bom, bunuh, seksa, rogol, cabul, macam2 lagi. kalo setakat makan cam ni pun nk kate org biadap. ko boleh pegi balik nepal la

    ReplyDelete
  7. ramai sekadar mengikut boikot dan mendengar membuta tuli tanpa pemahaman sebenar. Padahal dalam diam dan tidak sedar mereka telah melakukan perkara yang tidak sepatutnya di lakukan sebagai Umat Islam. Dalam dia nk menambah pahala membantu, tetapi menambah dosa.

    Keyakinan tidak akan diketepikan hanya kerana suatu syak ( iaitu tidakpasti kebenarannya) ( Al-Majmu, Al-Nawawi, 1/266 )

    Perlu difahami hukum asal harus berurusniaga dan membeli dari bukan Islam dan Yahudi adalah termasuk dalam bab yakin, ia tidak akan tergugat hanya dengan khabar-khabar angin penglibatan mereka dalam aktiviti serangan ke atas Islam.

    Kesimpulan umum :

    Harus jual beli, guna khidmat dan makan di McDonald, KFC, TESCO, JUSCO, MAXIS, INTEL dan lain-lain produk walauapun berasal dari Yahudi atau Non-Muslim selagi mana : -

    a) produk mereka disahkan bersih dan halal oleh JAKIM ( jika di Malaysia) serta tempoh lesen masih hidup,

    b) cara transaksi dan urusniaga yang dibuat adalah bertepatan dengan Islam,

    c) tiada sebarang perintah oleh kerajaan yang berwajib untuk memboikot mereka bagi mencapai sesuatu maslahat kebaikan untuk Islam,

    d) tiada sebarang bukti secara bertulis dan penghebahan rasmi syarikat bahawa mereka membantu dan menyumbang khas kepada serangan ke atas Islam, yang mana ia dibuat atas nama syarikat dan bukan salah seorang individu dalam syarikat sahaja.

    Walaubagaimanapun, mendapat pahala bagi sesiapa yang melakukan boikot terhadap mana-mana barangan atau syarikat didasari oleh keyakinannya terhadap hasil kajiannya sendiri yang mendapati penglibatan yang tidak sihat tadi itu ada pada syarikat atau mana-mana pengeluar barangan. Tatkala itu, boikot adalah wajib ke atas dirinya sahaja dan digalakkan bagi sesiapa yang yakin dengan info yang dikeluarkannya.

    Digalakkan juga umat Islam mengutamakan sayarikat Islam dan barangan keluaran Islam bagi membantu peningkatan ekonomi umat Islam. Ia juga adalah salah satu fatwa yang dikeluarkan oleh Majlis Fatwa Saudi. Wallahu’alam.

    Sekian

    ReplyDelete
    Replies
    1. yahudi dan zionism adalah 2 istilah yg berbeza

      Delete
  8. Tak halang kamu nak boikot..hak masing2 tapi sopanla sikit ...hormat skit ..jan p beli brg2 Israel ja la..x payah nak over kurang ajar camni... dia pok glamour ka?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ikot dia laa cara dia..kau buat ape?langsung xde...

      Delete
  9. Boikot cara bijak. Macam ni lah. Kita boikot tapi guna letrik, toilet dan air mereka. Betullah apa yang bro ni buat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berdosa guna letrik air dsb tak pula awak kisah? Kemudahan di mcd untuk pelanggan dia saja. Jgnlah ghairah nak boikot tapi sendiri buat dosa. Aniaya pekerjamcd pun dosa sbb mcd tidak ada kaitan dgn israel. Jadilah muslim yg bijak.

      Delete
    2. org atas.'mcd tidak ada kaitan dgn israel' ? buat research sikit braderrrr...

      Delete
    3. Bro yg kat atas nie, yg ko punye research ttg McD malaysia ade kaitan dgn israel mane pulak?

      Delete
  10. Baikot tahap sederhana katanyaaaaa.........
    Soso amik nyawa rakyat plestine bersderhanalah iyerrrr.....n apa kena mgena klau rakyat kelantan..racisst..aku org utaqa..kauuu adaaa??!!!

    ReplyDelete
  11. thorbaik la brader...ini bukan biadap..ini la kesengguhan nya..saya rasa lg bgos kita biadap n menganjing zionis laknat tu..letrik mcd yg rugi..lg bgos,,boikot bersederhana??ada ka term tu??nak boikot kena la bersungguh mcm brader ni.

    ReplyDelete
  12. ahaha...padan muka...2 br skit 2...cayalah...

    ReplyDelete
  13. Walaupon 'menganjin' tapi bro ni nak educate people. Dah kalau suruh boikot dlm bentuk ayat tak faham kene la dlm bentuk perbuatan. Tak payah nk kait dgn negeri kelantan pulak..

    ReplyDelete
  14. Ramai jek org datang lepak mcd sebab nk tap wifi mcd. Ala tumpang makan jek pun. Kata company yg welfare conscious.

    ReplyDelete
  15. Nk boikot pn boikot la..tp hrmat la pekerja dlm tu...tu smua org kita bkn israel...persoalannye klau pekerja dlm tu israel berani ke msuk wat cmtu???

    ReplyDelete
    Replies
    1. asal bodoh benar soalan kau.... =))

      Delete
    2. Kalau pekerja dia org israel..dh xyah nk makan nasik kerabu..belasah ke terus..

      Delete
    3. Aku pon rse tu soklan bangang.. xd kene mengena.

      Delete
    4. Kalau pekerja dalam tu israel so what? Nmpak sgt ko takot dgn Israel... soalan jenis apakah????

      Delete
    5. terus bom la. :-b

      Delete
  16. To Anonymous: It's not a problem when you wanna condemn that guy. But I think you shouldn't mention the state. State doesn't show the people's habit/character. Me myself, anak jati KL ni pun berlambak jumpa org KL mcm ni. Extreme tak bertempat. But it doesn't mean I have to blame KL. It depends on themselves. Just my two cents.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup..please do not be racist..we are malaysian and we proud to be malaysian people..kite yang tentukan tindakan kite dan bukannye asal usul negeri..##pray4gaza##

      Delete
  17. Amboi sesodap raso yo ekau ngato org kelantn..apo ekau dh ckup sopan ko ngato org ikut suka ekau..ekau lg biadap dr org2 kt seluruh malaysia ni..

    ReplyDelete
  18. Yg atas skali tu mau makan kaki ke..

    ReplyDelete
  19. (h)setuju sgt ape yg bro ni buat

    ReplyDelete
  20. Inilah cara untuk israel..klu org buat macam nie korang da anggap biadap,yg israel tu dok bunuh org islam xbiadap ke?

    ReplyDelete
  21. Don't be an ass, rather then sitting in McD eating ur nasi kerabu and teh o. get ur lazy ass up and fly to gaza. Anyone could have done what you did. grow some balls. do something that will actually create an impact and if you are true u wont be sharing it on line.niat tak menghalalkn cara ok bro.

    ReplyDelete
  22. kalau nak boikot, baca link ni http://prepperchimp.com/2014/07/22/so-you-want-to-boycott-israel-heres-a-list-of-products-and-services-you-need-to-start-with/
    jadi, boikot secara sederhana, x semua dpt boikot, paling senang jgn main FB...cukup daa....adiosss

    ReplyDelete
  23. Respect for you bro :d..biadap?bagi aku nie yg ok untuk zionis (h)..klu israel tu xbiadap la ye dok bunuh org?bodoh...

    ReplyDelete
  24. Xkisah lah pkai karen ke meja ke apa yg penting dia xbyr..ni nak bukak mata mereka2 yg masih xpaham2

    ReplyDelete
  25. Rsnya bro tu xinform pn kan dia guna toilet...rsnya dia xde kot guna plug kat c2 kan..rsnya dia jz mkn n tumpang meja je kan??? Klu nk ikotkan kos letrik, even bro x pegi sana, letrik tu tetap terpasangkan?? So ape yg biadapnya??? Entah pape je...ape2 salute sgt..

    ReplyDelete
  26. Keuntungan Mcd menurun tetapi bil elektrik n air pasti akan naik...hahaha

    Pemikik Mcd ni xkira melayu, cina or india ke...boleh dah kot tukar McD kepada kedai nasi kerabu 3 rasi...kah3

    ReplyDelete
  27. islam tak ajar kita biadap, tak ajar kita buat perkara yang sepatutnya, boikot biar beretika, kita tahu israel tu kejam dan zalim, adakah kita juga perlu berpewatakan begitu kepada mereka? nk betul2 lepas geram, pi angkat senjata perangi mereka di sana. bukan duduk sini tunjuk keyboard warior yang tak beretika.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju dgn pendapat anda.Boikot biar la beretika.

      Delete
    2. Senjata pun mrk buat. Mcm ner? Israel n sekutu dia. Org kita msh kena beli jugak. Tak kan nak guna parang. How?

      Delete
    3. Tidak mudah untuk mengangkat senjata.. rasanya klu lelaki ini diberi peluang pasti dh lama dia buat.disebabkan dia x brpeluang angkat senjata maka dia lawan guna mental.. kdg2 lwan guna mental bleh mgalahkan lawan guna fizikal... itu lah cra Israel buat kt umat Islam.. n one more !! at least dia did something than nothing !! Better than anyone yg hnya tahu mengkritik usaha murni dia...

      Delete
    4. yeahhh

      Delete
  28. Butu la korang...

    ReplyDelete
  29. Mkn nasi krabu jek klantan?? cetek ilmu ko.. aq jb ank jati johor but nasi krabu my favorite.. dont.be racist... 1 mlysia kot.. org 2 hebat brani tnjok n boikot mcd?? ko?? org dok prthan kn islam kt bumi ni ko sbok dgn jatuhkn negeri dlm negare kp sndri!! klu lh sume rakyat mlaysie mcm ko dok bmusoh sesame negeri silap2 luca kacir mlaysia. SALAM 1 MALAYSIA.

    ReplyDelete
  30. Bosan lah uols ni... Asyik gaduh je.. Mak nak tidur pon x senang nok. Ish ada y mak cobit kang nak? Xmo gaduh2. Uols kan dah besar kan....

    ReplyDelete
  31. Setuju dengan kebiadapan insan itu... Kena ingat yang kita nie kat Malaysia. Kalau wat gitu kt Israel yang dikutuk tu oleh orang-orang yang merasakan prihatin sangat tu, kenalah jugak... Masuk jer kt McD tu pun kira sokong jugak kan, sebab dia guna kemudahan yg ada kt dlm tu. Boikot konon...

    ReplyDelete
  32. Ak sokong mamat yg mkn dlm mcd tu... Np la sorg je... Moh pakat ramai2

    ReplyDelete
  33. daripada boikot memboikot.. lebih baik pergi berdoa pada Allah supaya diberi kemenangan pada palestin.. kalau betul2 nk boikot turun ke palestine.. bantu palestine berperang dan jihad bersama mereka.. kalau tk sembang n boikot memboikot.. tak jadi masalah bagi israel kerana mereka boleh dapat dana dari negara2 lain..

    ReplyDelete
  34. mother father gentleman

    ReplyDelete
  35. Bro atas, jaga2 skt kata2 tuh..
    Dlm islam ada syrga neraka, ad ke yg duk tgh pagar?

    ReplyDelete
  36. Haha beza manusia dengan binatang adalah akal. Kalau ada orang yang tuduh2 brader tu orang kelantan padahal tak ada bukti bermakne dia xberakal. Bila tak berakal bermakna dia sama la dengan......tut..hehehe

    ReplyDelete
  37. Rasanya kena faham dulu konsep boikot.... Tujuan kita boikot senang cerita utk memberi kerugian kat mcd. Ada yang boikot dengan cara tak beli mcd. Ada yang boikot dengan guna air, letrik dll kat mcd (guna toilet, wifi, tv, cas fon, laptop). Tapi saya tak nampak bagaimana cara bro ni boikot boleh mendatangkan kerugian kat mcd. Saya rasa cara ni lebih kepada menambahkan beban kepada pekerja mcd utk lap meja balik, buangkan sampah kat atas meja (kalau ditinggal atas meja), sapu/mop kalau ada yang jatuh kat lantai. Ingat balik tujuan kita boikot utk rugikan mcd, bukan ssh kan staf mcd. Dorang xbersalah pun. Dah tu sumber pdapatan dorang. Lagipun bagus gak dorang keje kat mcd. Mcd tpaksa keluar modal utk byr gaji pkerja even sale makin kurang... Si, boikot lah dengan bijak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. btol tu bro... BOIKOT LAH SECARA BIJAK...kite sesame bangsa sepatutnya bersatu bukannya bergaduh.bangsa lain cume tergelak je tengok kite gaduh sesame mangsa sendiri.kat mane bijak nya kite kalau macam nie???.....memang pihak zionis kejam,zalim dan biadap tp klau kite pun buat bende yang same macam diorang ape beza kite dengan diorang kn....

      ***sekadar pendapat****

      Delete
  38. biadap?? ape yg biadap?..itu lah scara hlus brade tu buat nk suh rkyat mlaysia ni bukak mata, bia boikot btul2 bkn kjap nk boikot kjap x..aku sdiri pn malu gn rkyat mlaysia..dlm puasa dlu bkn main lenggan mcd..lpas raya pnuh balik..dh mcm tolong isi pluru plak kt askar yahudi..brebut2 nk tlg yahudi p perang..bkn nk brebut nk tlg seagama yg tgh mderita, bro2 skalian..yg phlawan papan kekunci smua..sng2 jek korng ckp lau bran p la gaza..jgn brani kt sni je..wau!! lau bro2 nk tau wa sdiri pn ggup nk p sna tau x..phlawan2 kt sna pn xkn pilih org cm kita..diorng akn plih yg btul2 rela mati dmi islam..dmi Allah..biadap..hmm lucu..di france siap sepak teranjang pemain bola israel sbb bnci dgn israel..nk tnjuk boikot..kt cni mkn nc gn teh o ais biadap..da ad org cemuh..da la racist..ad lg makhluk cmni wjud..hai nsib laa bdan

    ReplyDelete
  39. Jgn lah kt bgaduh cm nh..baik kt bersatu hati boikot barangan dorang tu..tak kemanany pn klu kt bgaduh mcm nh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thorrbaikk

      Delete
    2. Thorbaikk torkk..

      Delete
  40. Alang2 jom kita pi bakar semua kedai McD..curi kerusi..rompak duit yg ada..pukul semua pekerja kat sana xkisah laki perempuan..yg makan kat situ pun kita hayun..dorang secara xlangsung support yahudi kot..amcam?? ada bran?? kata nak jihad sangat..

    HAHAHA..kalau dah bodoh tu bodoh gak..cukup la setakat boikot xsinggah..nak tunjuk ko berjihad yg xde effect apaper tu buat apa makan nasi kerabu kat situ..siap ramai lagi sokong..abes saper yg kemaskan tu? mak bapak korang yg kemaskan? saper yg lap meja tu? jangan la bodoh sangat cakap McD xrasa..abes makcik2 yg hidup susah jadi cleaner kat sana gak ko menyusahkan bodoh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jihad lah kamu...sebagaimana jihad orang2 palestine..jihad lah semampu mane yang kamu..dan janganlah dikatakan seorang itu adalah islam jika dia tidak mahu menolong sesama agama-firman Allah swt..
      Alhamdulillah..semoga tindkan lelaki itu mnjadi pngjaran buat kita umat islam..
      Usaha+doa+tawakal kpada Allah..yg pntg usaha dan doa..
      Alhamdulillah

      Delete
    2. kahkahkah siok owh komen kw...hehehe antara ramai2 kw pling briliant punya komen....aku sukung itoh ..

      Delete
  41. cam nk crik pubisiti jek,asal xpanggil kengkawan mkn skali?

    ReplyDelete
  42. Apehal mamat yg komen biadap tu? Wlupun bro yg dlm gmba tu org klantan sklipun,dia mampu tnjuk yg kita sbgai pngguna mampu ntuk wt cmtu..bkn main kondem melulu jak.Dh bio je la dye pkai letrik mcD pn,dh terang tang2 duit mcD tu nt akn g israel gak,nk kecoh lg ka? Laptop ka smartphone ka yg beribu2 tu drpd nk buang,bkn ke elok ko amek pkai buat serang dorng blik? Bgitu jgk fb..Ko ada akai pkai la bro..jgn komen mcm org bodoh x skolah.

    ReplyDelete
  43. keyboard warior...tgk diri betul ke boikot atau atas dasar kata-kata. moga dihalalkan pakai letrik, air atau wifi org ye... betul ke amalkan halal

    tak yah boikot2... sokong hasil LOCAL cukup da

    ReplyDelete
  44. Tumpang tanye..yg komen kat atas babi ke manusia?x berapa cam la.maaf rabun ckit

    ReplyDelete
    Replies
    1. aziah sheril05 August, 2014

      ekau memang terbaik bro

      Delete
  45. Zoinist punya hal.. Melayu2 Malaysia bercakaran. Salute la kat mekdi. Korang berjaya memecahbelahkan Melayu. Bahalol punya bangsa..

    ReplyDelete
  46. Hantar jer mamat hina org kelantan ni pergi gaza nu... Letak bom banyak kat badan buat pengebom berani mati... ada lg manusia mcm ni kat malaysia.

    ReplyDelete
  47. Hoi2..udah2 le tu dok bertengkor sini..kome2 dok mengomen tu udah solat ke belom? Moh la ke mesjid berjemaah..

    ReplyDelete
  48. So?? Boikot memboikot ni leh slamatkn nyawa orang ke? Macam sial je mcm bodoh je hampeh je

    ReplyDelete
  49. Biar biadap dgn zionis!!

    ReplyDelete
  50. kesian pekerja wanita bertudung di kaunter tu. israel belum tentu sakit kerana boikot ini, tapi pekerjaan wanita tersebut yang 1. melayu. 2. islam 3. rakyat malaysia pasti terjejas

    melayu memang bodoh bodoh belaka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rezeki Allah maha luas

      Delete
  51. ape ke jdah nya ne?????
    nk gaduh sma sndri plak???
    korg buat malu je lh!!
    xksah org tu nk pkai cra ape pown boikot...
    yg pnting dorg uat cra dorg...
    dr sesetengah owg
    komplain je lbih..
    tp dri sndri.. ape pown xbole
    puiiihhh.....

    ReplyDelete
  52. Kenapa kita sesama kita plak bertikam lidah dalam ni?

    ReplyDelete
  53. Bagai mana lah iSLAM nak bersatu, sesama bangsar /1 agama pun nak bergaduh! Jadilah seperti agama arab bergaduh sesame sendiri, negara jiran 1 agama pun x nak membantu.

    ReplyDelete
  54. Baru nak salute komen mamat ni, memang biadap kat bisnes orang, tapi tibe2 kat ending ayat ''Tu mesti orang kelantan tu'', bangang jugak rupanya (facepalm)

    ReplyDelete
  55. Kejatuhan empayar islam dulu kerana mereka sibuk bertelagah antara satu sama lain hingga kini...islam hanya akan bangkit bila pertelingkahan itu berhenti....adakah kita hendak teruskan kejatuhan umat islam atau hendak bangkit semula kekuatan islam...renung2kan apa pilihan anda...ingat jika pihak musuh melihat kita saling bergaduh mereka lebih suka lagi malah mereka bersorak keseronokkan melihat umat islam berpecah belah....

    ReplyDelete
  56. ada agama arab ke bro..lu ngaji mana bro..

    ReplyDelete
  57. esok aku nk mam roti canai kt mcd pulak

    ReplyDelete
  58. Bro ni terbaik dia x biadab..mcd lg biadab jual burger utk tujuan hantar duit kt israel beli bom bunuh rkyat dan kanak kanak palestin....

    ReplyDelete
  59. Err, israel bayar elektrik, air, gaji mcd malaysia ke?
    Kalau ye, saya sendiri akan bakar mcd malaysia..
    Kalau tidak, ehem, bro tu,jemput-jemput bakar diri sendiri ye?
    Kesian staff yang tolong lap meja bro tu.

    ReplyDelete
  60. Watpe bising2...doa lagi baik....Allah yg tentukan dosa dn pahala...dunia skrg makin teruk...ape yg pnting...jga jati diri kita sbgi umat islam...boikot hak masing2...takkn mcd je yg korg boikot...knape tak...kfc...starbak...bnyk lagi...produk2....ramai org islam cri rezeki kt situ...doa tu lebih terus smpai pd Allah dr korg boikot...ckp bukan2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. x silap aq....KFC....bkn israel....ntah lahh

      Delete
  61. bertekakpun x ada yg menang, menambah sakit hati je. inilah yg dia org nk org islam x bersatu hati. jk ada yg tersilap tu maaafkanlah.

    ReplyDelete
  62. Kepala bapak ngko pnye komen..ntah2 ko pun sma spesis ngn yahudi..

    ReplyDelete
  63. FUCKING ZIONIST WITH THEIR FUCKING ALLIED AMERICAN JUST SHOULD FUCK THEMSELF.. :-t

    ReplyDelete
  64. mak aii... dek krn gambar

    ReplyDelete
  65. Kenapa LA bangang sangat dia nak boikot ke aper ke itu hak dia... Lg satu jgn nak kelas kan keturunan kerana melayu tetap melayu tak kira jawa ke Kelantan ke johor ke aper ke .... So jangan jadi bangsa yg bangsat

    ReplyDelete
  66. Aku nak berak. Org bawah aku jgan tgok aku berak taw

    ReplyDelete
  67. Awek kelantan lawa2 weh

    ReplyDelete
  68. Mamat kelantan la ni perangai mcm ni.kesian kt staf melayu islam bertudung tu.kelantan kelantan

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa kaitan?????? blh tlg terangkan???

      Delete
  69. يا لطيف... هههههه...
    Kelakarlaa u all nie.. takmo gaduh2 ye.. terus memboikot against israeli Laknatullah.. Ameen Ya Rabb

    ReplyDelete
  70. Biadap-biadap die,biadap lagi orang islam yang beli mekkdi

    ReplyDelete
  71. eleh,dlu masa ak tak boikot mcd pon ak da byk kali bwk mknn luar n mkn kat mcD..xde nk keco2 pon....ni da kes menganiaya org@staff mcd..ckup la nk boikot dgn xbli mana2 barangan yang mnjadi sumber kewangan israel n sama2 berusaha menggalakkan2 org lain supaya turut skali mmboikot barangan israel. peace

    ReplyDelete
  72. wa tokse kecek banyok.. hok komen qlate tu pukimak anjing.. wa hempuk lu pnya kpale bru tau.. lu dok puas aty lu call wa 01126364719

    ReplyDelete
  73. Isu boikot israel tp....gdh psl kaitkan negeri...herrm mcm mn nih..

    ReplyDelete
  74. Biaq lar kt dy..jgn dok x puaih aty jaa ngn org buang skit sifat denggki iri hati..lgpon dy x kcau hmpa..

    ReplyDelete
  75. Kecohnya.. masing2 nak menang,, kau brphak kt sape? Sebuk salahkan org... menegur biar dgn cara.. lebih byk brckp ny sbnrnya byk silap nya..
    Boikot,, hak individu, hak kau menegur,, memang salah dy,, dan kau tak leyh memaki dy.. niat dy betul, n cara dy kurang betul., pasal semua kegunaan laptop, hp, yg brkenaan israel tu betul gak.. tp biarlah sdrhana bro.. kdg2 jd pemerhati pun dah cukup.. n bila menegur jgn risau bila mereka takbuat tp risau lha jika kita yg tak buat... jazakallah..

    ReplyDelete
  76. Tapi cara Israel menyerang Plastine tak biadap plk ya?

    ReplyDelete
  77. Melayu suka menunjuk dan berkumpul! Sayang nya kita bangsa yang kurang maju disebabkan sikap dan tabiat. Segelintir kaya, itu pun saluran pertolongan cara tak jujur. Usaha? kepandaian? ZERO!

    ReplyDelete
  78. mcm kelantan darul biadap ke.tak baik ckp cmtu.

    ReplyDelete
  79. Aku orang Ganu ...Respek abis Bro Nasi Kerabu..Terima Kasih org Kelate bukak mata Pengurusan Mc D .... Sekurang2nya abang nie ada inisiatif untuk Gaza & Palestin ... Bagaimana dengan diri kita ??? Apa yang kita sumbangkan untuk mereka ? +++This is Pantai Timur Malaysia ++++

    ReplyDelete
  80. ape2 pun terbaikkk...zionis duk tembak n bom org tgah makan kat palestin tu tk biadap pulak......bro yg atas tu...hati2 komen,,,,

    ReplyDelete
  81. adakah dgn begitu dia blh myelamatkn plastine????

    ReplyDelete
  82. Melayu bangsa elite mcm yahudi!!! Smua boleh buat, all above the law! Tahnoah zionist, xyah biat ape pun, dh melayu islam gaduh

    ReplyDelete
  83. Dan jika kamu membalas kejahatan (pihak lawan), maka hendaklah kamu membalas dengan kejahatan yang sama seperti yang telah ditimpakan kepada kamu, dan jika kamu bersabar, (maka) sesungguhnya yang demikian itu adalah lebih baik bagi orang-orang yang sabar. Dan bersabarlah (wahai Muhammad terhadap perbuatan dan telatah golongan yang ingkar itu); dan tiadalah berhasil kesabaranmu melainkan dengan (memohon pertolongan) Allah; dan janganlah engkau berdukacita terhadap kedegilan mereka, dan janganlah engkau bersempit dada disebabkan tipu daya yang mereka lakukan...

    ReplyDelete
  84. terbaik ar bro ni..bazir kan letrik dan tenaga pekerja kat MCD tu tuk bersihkan balik tempat dia makan....usaha yang mendapat sokongan hangat.neol chinca daebak.!!!!!

    ReplyDelete
  85. Hahaha...bodoh kayu...boikot dapat apa?...jap anak lagi anak bini korang makan McD juga...nak boikit barangan isreal...nak boikot yahudi??? Start la dari jangan menggunakan facebook...Mark Zuckerberg bangsa yahudi...pencipta facebook...mmg korang suma bodoh...benda2 dlm rumah korang tu banyak dari israel termasukla alat² elektronic dlm rumah korang...berenti la pakai...

    ReplyDelete
  86. api mengapi sesama kaum, bangsa dan negeri ni sebenarnya agenda illuminati nak jatuhkan kita... jangan kita cepat terpedaya... jangan kita cepat melenting, smua tu cara2 agen2 dajjal nak buat kita berpecah...

    ReplyDelete
  87. Bertumbuk LA senang ni mail aloq setaq ni tengok MCD dah jadi warung nasi lemak Dah ni

    ReplyDelete
  88. [Cara Boikot Yang Tidak Berakhlak]

    1- Bawa makanan kedai lain, makan dalam McD. Anda tak bantu rakyat Palestin, sebaliknya anda sedang menyakitkan hati pekerja-pekerja McD yang tidak buat apa-apa salah pun. Anda dapat pahala atau dosa?

    2- Masuk McD semata-mata nak guna tandas dengan sebab nak naikkan kos operasi mereka. Ini juga bukan satu tindakan berakhlak.

    Matlamat tidak menghalalkan cara. Boikot adalah hak pengguna, tetapi dua perlakuan di atas adalah tidak beradab dan tidak berakhlak bahkan tak bantu satu sen pun kepada saudara kita di Palestin.

    via https://www.facebook.com/MohdMasriMohdRamli/posts/10154406011565652?fref=nf

    ReplyDelete
  89. Assalamualaikum Klaw setakat mcd krang nk prtes rasenye xckup...mcm mner dgan rokok y sealu korang hadap..saya xckp saya xsokong tindakan kowang tpi pkirlh secara positif....klaw krang bikt mcd byak lgi israel blh cri kentungan..sedarlh bnyak barang ngara kita dari israel...jgn tujuk terang y kta boikt..orang2 gaza nk g berperang pom diam2.kita beperang biarlh lhir dari hati untuk boikot semua.xperlulh nk tunjuk terang2.. Sedar x google fb youtube pom israelkn..klaw xsalh..ok assalamualaikum..

    ReplyDelete
  90. Assalamualaikum Klaw setakat mcd krang nk prtes rasenye xckup...mcm mner dgan rokok y sealu korang hadap..saya xckp saya xsokong tindakan kowang tpi pkirlh secara positif....klaw krang bikt mcd byak lgi israel blh cri kentungan..sedarlh bnyak barang ngara kita dari israel...jgn tujuk terang y kta boikt..orang2 gaza nk g berperang pom diam2.kita beperang biarlh lhir dari hati untuk boikot semua.xperlulh nk tunjuk terang2.. Sedar x google fb youtube pom israelkn..klaw xsalh..ok assalamualaikum..

    ReplyDelete
  91. sorry xmkn nasi kerabu...

    ReplyDelete
  92. ntah da bpe kali ak bwat mcm ni,blei burger brother tepi mkn kat mcd. beli mknn luar mkn kat mcd. xda ap hal pun.phuiiii

    ReplyDelete
  93. Takda rugi nya mc donald korang nak boikot2..ngiahahaha...tmpt aku smpai skrg msih penuh org bebaris d mcd...aku pun tgh tggu burger big mac no...ermmm nyum nyummmmmm

    ReplyDelete
  94. Ngiahahahaaa..... komen2 pastu kejap lagi nak gi McD...lantak korang lah nak boikot...janji aku kenyang dgn McD...nyummmmmmm

    ReplyDelete
  95. Bkpo mamat atah tu kato ore klate??doh kalu ore klate bkpo nyo..jange kecek sedak mulut..aku banggo jdi org klate..kelah kea tu..brani..mamat atah tu kecek sajo jah..aku sokong dio boikot mcd..brader..xkeno ko mu..kalu anok branok mu keno br mu tahu..mu xsiea ko worih kito kat gaza..bodo la mu n kecek..kot panda dio r nk boikot gano pun..doh dio ore klate ore brani..mu susoh bkpo..cu mu royak..xrugi sikit bo ko abe kito g make nasi krabu..pade zionist bt ko rakyat gaza..molek mamat hok duk atah tu g duk kat israel..namo gapo mamat tu??napok sokong sgt israel..
    Panah wehhh..

    ReplyDelete
  96. Entah la melayu..bangga bising dalam ni je...bangga yahudi tu tgk owang melayu bertikam lidah.dalam ni..daripada korang boikot bawak makanan dalam tu..lebih baik ko sedekah kan alfatihah kat mangsa2 di gaza..kalau mampu sedekahkan wang ke tabung2 yang sepatutnye supaya dapat disalurkan untuk perjuangan mereka.boikot pun biarla beretika..jangan pulak kita yang bersikap macam zionis..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul....boikot mcd...tplaman sosial sume depa punya.satg updtd status kt fb..keyboard warrior je....melayu islam sibuk gadoh...xde satu hati...bangsa lain tgk ketawakan...shameonu...

      Delete
  97. scroll smpai bawah gaduh je,,mcm mne kte nk bersatu sedangkan benda kecil pun bergaduh

    ReplyDelete
  98. Senang ja, bayangkan hg jadi pekerja Mcd time brader ni boikot dgn cara ni, awkwardness yg amat sgt perasaan di hati. Pekerja Mcd time tu mesti jd awkward taktau nak react mcm mana kt situation ni. Or umpamanya, hg ada kedai/restoran tp ada pelanggan pi beli makanan tempat lain, tp mai makan kt kedai hg, tp kt kedai hg tu tak order apa langsung. Mmg tak ramai tuan kedai yg nak pi marah, tp timbul persoalan kt otak, apa yg membuatkan hg beli kt kedai lain, makan kt kedai lain.

    Kalau aku bt statement kata kt org yg comment support cara brader ni boikot :- "Ampa takdak kedai makan sendiri, so ampa taktau rasa mcm mana akan bila situation ni berlaku"

    Berbalas pulak dr org lain :- "Aku owner kedai makan, tp kalau ada org beli makanan kt kedai lain, tp makan kt kedai aku, aku tak marah pun"

    So the conclusion is, mampoih pi kt ang. Benda ni kalau bergaduh mmg takdak sapa yg menang.

    ReplyDelete
  99. dia orang negeri sembilan, kahwin dengan org kelantan..dalam facebook guna nama aduka taruna...biasalah nak mengglamourkan diri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau pon bodoh lembab stupid haha nk sebok pehal boikot je la nk menyayah plk stupid, kau org mne KL eah haha

      Delete
  100. Mcm haram jadah keyboard warrior dlm tenet ni

    ReplyDelete
  101. bila orang bodoh memboikot....poyo.Ke jadahnya boikot makan nasi kerabu kat MCD?!!

    ReplyDelete
  102. Pesanan Allah Jalla wa 'Ala yang kerap dilupakan manusia terutamanya dalam isu boikot, kerana semangat mendahului ilmu. Pesan Allah:
    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ
    Terjemahan: Hai orang-orang yang beriman hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan.

    ReplyDelete
  103. Bodoh2 je semue yg komen ni pasal gamba pon nk gadoh haha bia ar org kelantan ke ape ke gamba tu xkacau mak kau berak pun arr hahaha bodoh..

    ReplyDelete
  104. McD tu memang zionis, namun pekerja tu nampak cam muslimin je..........
    so kebiadapan perbuatan lelaki tu nampaknya ditunjukkan kepada pekerja tu bukan terhadap McD nye, kerana McD itu tak bernyawa.....zionis juga tak nampak perbuatan lelaki tu.....

    .hmmm.memboikot pun perlu bersopaaaaan

    ReplyDelete
  105. tu laa melayu.....PHD tinggi sangat...semua nk kecoh..BODOO la kita ni..mari kita naikkan produk tempatan...

    ReplyDelete
  106. knape mcd je yg jdi mangsa..
    banyak lagi kan barangan israel.
    aku pun pelikk..

    kalo nk boikot..boikot je sume..
    tu baru ikhlas..
    nie asyik mcd je..

    ReplyDelete
  107. Sedangkan nabi kene baling dgn najis pun nabi xbalas balik..cube la contohi akhlak nabi sikit..agama islam ni bukan agama yg mengajak kepada kekerasan..kalau nk boikot sekali pun jgn la smpai menyusah kan org lain..kalau cmtu baik tembak je semua org sekali dlm mcd tu sbb die keje dgn company yahudi boleh kate dorg ni besubahat la..so ape lg..bakar la mcd dgn pekerja2 die skali..akal ade xmo pakai

    ReplyDelete
  108. Terbaik.. Gara2 nak boikot mcd sesama kita pun bole gaduh... Tak masuk akal btul.. Lau nak mara gan mara sesama sendiri mara gan israel.. Nda lama beperang sesama sendiri ngamla tu..

    ReplyDelete
  109. Mcm ni gempak??? Ish ish ish....kesiann

    ReplyDelete
  110. Kita setakat boikot jee, bukan pergi bom israel un.... xyah bergaduh, Kalau Israel serang Malaysia kita masih nak bergaduh ka...????

    ReplyDelete
  111. As a muslim, tunjuk lah personaliti yg bagus. If berbeza pendapat, bincang lah elok2, xperlu kot pakai bad words. Jgn tunjuk low mentality kita kat org. Kalau musuh kita nampak kelemahan kita, dgn cara itu lah dia akan musnahkan kita. Umat Islam kena bersatu, and utk itu, mesti mula dr setiap individu tu sendiri. *penat tgk kejatuhan ahlak org2 kita bila dtg satu isu. observe people around you. even educated people pun ada yg pakai bad words. im not saying all of them, but some.

    ReplyDelete
  112. keh keh keh..nasib baek aku bukan kelantan.

    ReplyDelete