Superbike Hancur Langgar Belakang Lori di Jalan Kuantan-Segamat (10 Gambar)

Superbike Hancur Langgar Belakang Lori di Jalan Kuantan-Segamat (10 Gambar) | PEKAN – Seorang penunggang motosikal maut dalam satu kejadian kemalangan di kilometer 57 Jalan Kuantan-Segamat, pagi semalam.

Superbike Hancur Langgar Belakang Lori di Jalan Kuantan-Segamat (10 Gambar)

Dalam kejadian kira-kira jam 6.15 pagi itu, seorang penunggang motosikal berkuasa tinggi maut ketika dalam perjalanan dari Muadzam Shah menghala ke Kuantan.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Yahaya Othman berkata, kemalangan berkenaan melibatkan motosikal jenis Yamaha YZF-R1 998 s.p yang ditunggang mangsa sendirian dan sebuah lori 12 tayar jenis Hino membawa muatan bijih besi.

Menurutnya, kedua-dua kenderaan datang dari arah Segamat menghala ke Kuantan di mana kejadian berlaku apabila motosikal ditunggang mangsa, Kamarul Ariffin Sudinman, 30, merempuh belakang lori berkenaan.


“Ketika kejadian lori berkenaan sedang bergerak perlahan kerana mendaki bukit di kawasan tersebut sebelum mendengar satu dentuman kuat datang dari arah belakang lori yang dipandunya.

“Pemandu lori berusia 25 tahun dan berasal dari Felda Sungai Retang, Jerantut itu kemudiannya memberhentikan lorinya di tepi jalan sebelum melihat kepulan asap, motosikal serta susuk tubuh mangsa di atas jalan,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian.

Yahaya berkata, mangsa yang beralamat di Lorong Sekolah Kanan 3D, Desa Anggerik Pekan meninggal dunia serta merta di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala dan badan manakala pemandu lori tidak mengalami sebarang kecederaan.

Yahaya berkata, mayat mangsa telah di bawa ke Hospital Pekan bagi tujuan bedah siasat.










P/s : Semoga arwah ditempatkan dikalangan orang yang beriman. Amiin..

Superbike Hancur Langgar Belakang Lori di Jalan Kuantan-Segamat (10 Gambar) Superbike Hancur Langgar Belakang Lori di Jalan Kuantan-Segamat (10 Gambar) Reviewed by Unknown on Wednesday, July 09, 2014 Rating: 5

1 comment

  1. Bawak laju sangat tu sampai hancur motor.

    ReplyDelete