Bola Sepak Piala Dunia 2014: Penyokong Jepun Membuka Mata Dunia

Bola Sepak Piala Dunia 2014: Penyokong Jepun Membuka Mata Dunia - Di rakam kelihatan beberapa  penyokong pasukan Jepun yang terbang ke Brazil untuk Piala Dunia FIFA 2014, sedang mengutip sampah dan membersihkan stadium selepas perlawanan menentang pasukan Ivory Coast.

penyokong jepun yang berakhlak

Mereka dilaporkan mau memastikan dengan menunjukkan kepada dunia bahawa kehadiran para penyokong Jepun disana tidak membuat kacau-bilau dan menggangu permainan.

Walaupun selepas kekalahan 2-1 kepada Ivory Coast pada hari Sabtu, 14 Jun, beberapa penyokong Jepun telah dilaporkan dilihat mengambil sampah.

Gambar-gambar yang menunjukkan para penyokong yang bertekad mau memastikan tiada sampah di sisi.

p/s: Itu merupakan satu langkah yang bergaya yang datang dari penyokong pasukan yang kalah... Apakah budaya mulia dan dikagumi ini akan di ikuti oleh rakyat kita? Macam mana pula keadaan diri kita apabila mengalami kekalahan? Campak sana sini? Fikirkan.. =)

sumber

Bola Sepak Piala Dunia 2014: Penyokong Jepun Membuka Mata Dunia Bola Sepak Piala Dunia 2014: Penyokong Jepun Membuka Mata Dunia Reviewed by Unknown on Monday, June 16, 2014 Rating: 5

No comments