Wednesday, March 12, 2014
1
Wednesday March 12, 2014


MH370 : Media Australia Cuba Burukkan Pilot Malaysia | Nampaknya pihak media Australia dah mainkan isu ni dan menjadikan ia hangat di negara berkenaan dan seterusnya memburukkan suasana dan pihak Malaysia Airlines sendiri. Ini sudah melampau!




Entah apa motif media Australia ini. Setakat bergambar je sudah dilabelkan sebagai playboy. Begitu rendahnya tahap profesionalisme media Australia. Langsung tiada etika sebagai wartawan antarabangsa.


Jika co-pilot itu playboy sekali pun, itu adalah kisah peribadi dirinya. Kisah peribadi adalah hak peribadi. Apa kaitan sikap playboy dengan isu kehilangan pesawat MH370


Dua wanita yang mendedahkan gambar itu juga nampak sangat nak cepat jadi famous di mata dunia. Langsung tak hormat keluarga co-pilot. Kerajaan Malaysia & keluarga co-pilot perlu saman media Australia yang dilihat sengaja memburukkan co-pilot MH370 ini.






Video..



Video ini sudah tentunya menimbulkan kekecewaan rakyat Malaysia. Kru MAS yang telah menonton video ini mengatakan bahawa kenyataan wanita ini tidak benar dan telah ditokok tambah dengan niat tertentu. Malah, kelihatan mencurigakan. Wanita ini memberi kenyataan untuk mempertikaikan keselamatan kokpit pesawat Malaysia Airlines antaranya:



1. Pilot berfoya-foya,
2. menghisap rokok di dalam kokpit,
3. mengajak mereka untuk berada di kokpit sepanjang penerbangan (nampak benar bohongnya!).


Memang ada penumpang yang bergambar bersama juruterbang di kokpit tetapi ada protokolnya. FYI, pilot tersebut adalah salah seorang pilot pesawat MH370 yang masih hilang ini. Tidak adil hanya mendengar penjelasan wanita ini sahaja. Tidak adil mendengar penjelasan sebelah pihak sahaja."


Pihak berkuasa tempatan digesa untuk melakukan penyiasatan akan hal ini dan mengambil tindakan sepatutnya. Ini adalah salah satu cara media barat menjatuhkan negara kita dengan cara yang sungguh licik.




Buruknya Perancangan Mereka. Adakah ini salah satu FITNAH AKHIR ZAMAN ?? Tepuk dada,, tanya IMAN.

1 comments:

  1. macam2 cara bangsa yahudi nk menjatuhkan agama islam...termasuk lah penipuan statement pempuan matsalih ni...kenapa bila MH370 hilang baru dia nk bg statement...knp tidak terus-terusan membuat statement semasa elok je dia landing?????terdapat sedikit ketidaktelusan dlm memberi statement....ada maksud tersirat n agenda tersendiri mereka ni....yg penting kita sebagai rakyat malaysia mendoakan keselamatan penumpang MH370....#PRAYFORMH370

    ReplyDelete