[SERAM] Season 2 - Zaman Kolej Mara

Tempat = Kolej MARA Banting
Masa = Sepanjang aku study kt sana
Ahli = Aku sorang jer yg kena
Suspek hantu = Si Tanduk..

Salam semua warga CG. Dah lama dah sejak den last tampal citer den kat sini kan. Hmm… Mungkin ada yg xtau aper citer yg den lalui masa kt MRSM dulu.. so kalo korang nk baca dulu nih post dia.


Workeh.. pada yg dah sedia baca citer aku tuh, korang mesti ingat dalam citer yg aku tulis tu, masa aku tgh pegang si zafi tuh kan, jin yg dlm badan dia tu, nama tanduk, dah janji, saper yg pegang zafi mlm tuh akan dia ingat. Sampai skarang lagi aku ingat tanduk tuh jerit masa tgk direct muka aku mlm tuh.. 

“Baik korang lepaskan aku skarang, kalo x tujuh orang yg pegang aku malam nih, sampai cucu cicit korang aku carik, aku kacau.. aku janji aku kacau sampai ko akan ingat yg ko pernah pegang aku mlm nih..”

Aku ingatkan tanduk tuh nak gertak jer bila dia cakap mcm tuh mlm tuh, tapi mendernyer mmg jadik btol2 kepada aku dan kawan2 aku. Mmg sumer yg pegang dia mlm tuh kene kacau. Sebenarnya, x lama jer lepas kes zafi tuh, lebih kurang sebulan laa.. abg dia shahmi yg kene dulu. Nanti aku citerkan pasal mcm mana member2 aku kene.. ada yg teruk ada yg bese2 jer. Dan di kalangan member2 aku, setelah ditanya2, aku antara yg teruk gak kene ngan tanduk tuh. So mcm nih ceritanya..

Alhamdulillah lepas dapat result SPM, aku dapat sambung blajar pegi Kolej MARA Banting (KMB) under program anak2 MARA. Memang seronok dapat blajar jauh2 nih, byk pengetahuan jumpa org lain2. Dari aku lower form aku dah mmg kluar rumah, so aku mcm dah biasa dgn kehidupan asrama nih. Cumanya kali nih aku btol2 bersendirian, x ada geng dari x-maktab aku masuk KMB sklaih ngan aku.

Sejak dari mlm aku pegang zafi tuh kan, aku sebenarnya xderlah pikir sgt pasal kejadian tuh pon. In fact, dah hampir lupus dalam ingatan aku. Hampir setengah tahun aku stay kt KMB, xder aper2 berlaku atau aper2 sign yg pelik2. Aku btol2 dah x pikir pasal janji tanduk mlm tuh, sumpah aku x ingat langsung. Tapi aku silap. Aku lupa dia tapi dia x pernah lupa saper yg pegang dia mlm tuh. KMB lah tempat yg mana giliran Tanduk jumpa aku balik.

Kisah Hantu Seram


Citer dia, mlm tuh aku ngan member2 ponteng solat maghrib. Jgn salah anggap, bukan aper, sbb time2 nih laa dobi kt kolej tu kurang sket org, so aku boleh potong queue mesin basuh ataupun dryer aa. Hehe. Aku pun xde lah baik sgt, nakal sket2 jelaa . Hehe. Pastuh, aku ngan member aku nih mcm bese setelkan hal2 dobi n kitorang biasanya lepas setel sumer2 hal dobi tuh, kitorang xkn masuk surau pun, tapi teruss jer balik ke blok asrama kitorang.

Dak2 lain sumer kt surau time tuh, so time tuh mmg aku ngan 2 org mmber aku jer tinggal. Sorang nama panjang, sorang nama ayob. Dua nih antara ahli kelab ponteng surau aku gak aa nih. Hehe. Biasanya, kalo kitorang ponteng, kitorang akan berbual jer sampai sumer org balik dr surau. And perbualan mcm biasa la, sembang2 bola, kutuk2 cikgu mana yg kerek, pastuh kutuk2 senior kitorang etc. Untuk elakkan dari dikesan x pegi smayang, biasanya kitorang akan stay dlm satu bilik n tutup lampu. Yer aa kan, bukak lampu tuh menyerah diri namanya..

Kt KMB, satu bilik dua org jer, katil sebelah2. Malam tuh aku ingat lagi, aku kt atas katil aku, panjang ngan ayob duduk atas katil rumet aku. Kira aku ngan diorang duduk mengadap aa sambil2 sandar kt dinding n lunjur2 kaki. Aku x ingat aper yg kitorang sembang mlm tuh, tapi aku ingat mmg lawak gila aa sampai gelak x henti2. Gelak lama2 tapi mcm tahan2 gelak takut warden dengar. Korang boleh imagine tak nak gelak kuat2 tapi mcm kontrol2, so bunyiknyer haluss jer..

Sampai satu peringkat tuh, aku tiba2 perasan. Apasal si panjang nih gelak yg sepatutnya mcm berdekah tapi bunyik mcm mengilai kecik. Haluss je bunyik nye. Tapi dalam2 dia gelak tuh, dia asyik cakap jer, “lawak laa.. lawak laa..” Mula2 aku langsung x pikir apa2, ingatkan dia saja2 buat, tapi bila dah lama sangat dia gelak bingit mcm tuh, ayob tegor aa “panjang, ko apehal gelak camtu doo..hahahah”, si ayob pun ingat panjang mcm main2 je. Tiba2 kan panjang tuh mcm staightkan blakang dia n bersandar tegap jerk t dinding. Kaki dia lunjur balik. tapi dia diam jer kali nih.. diam jer..

Mula2 aku ngan ayob x perasan dia duduk diam tuh, tapi dah lama dia x gelak aku tanya aa.”panjang ko pehal.. terberak dalam seluar ke duduk diam2..hahaha”, aku gelak. Yg ayub nih pun gelak lagi. panjang x jawab tapi dia angkat paler n tengok aku. Aku wat dek jer laa ingatkan dia mmg tanak cakap. Aku teruskan laa bercakap ngan ayub n agak lama aa dia tenung aku sampai aku rasa rimas.. n aku cakap kt panjang. “weyy ko nih pehal tengok aku semacam jer..”

****

“Aku rasa nih mmg kau.. betul kau..” terdiam aku. Aku masa tuh mcm dah ada pikir buruk sket dah tapi aku x cakap aper2 lagi sbb x tahu betul ker x ada kaitan ngan kes zafi tu, so aku diam jee. Ayub yg x tahu aper2 masih sambung2 gelak, dia ingatkan panjang main2, so aku bagi sket sign kt ayub, aku suruh dia diam gak. N dia ikut. Lama gak laa membisu camtu, dekat seminit gak laa.. yang si panjang nih still lagi tenung aku. Korang boleh bayangkan x.. kepala dia tengok straight ke depan, Cuma matanya jer yg tgk aku, serong sket laa, pastuh matanya tgk staright balik ke depan, pastu serong balik tgk aku, tapi kepala maintain jer x gerak, mcm tuh je… 

“Ko ingat aku x…”, keluar jer soalan tuh, aku rasa nak luruh jantung aku. “Aku rasa nih kau, tapi ko ingat x aku..” Masa tuh panjang start buat sebijik mcm zafi tuh buat dulu. Korang ingat x gaya si zafi tuh duduk bersila n tenung sambil senget2kan kepala. Cuak beb, dia tenung sengetkan paler n kejap senget ke kiri, kejap sengat ke kanan, tapi dia x lepas tenug tuh. Dalam hati aku, aku tahu tuh mmg tanduk yg dulu rasuk zafi sbb gaya dia sebijik sehinggakan aku btol2 teringat apa jadik mlm tuh. “woi.. ingat x. Aku rasa nih betul ko. Ko ingat x”. 

Tangan dia asyik sapu2 dari blakang kepala, sapu2 pipi, n sapu muka sambil senget2. Ada time2 senyum sambil garu2 muka kuat2, tapi kepala maintain keras jer tgk depan..Kadang2 senyum kadang2 muka biasa jer. Aku masa tuh mmg keras satu badan tak tahu nak buat apa, ayob nih pulak x paham lagi. Yerlaa, aku jer yg tahu dia tuh tanduk, ayob mana ada idea apery g jadik time tuh. Dia masih sengih2 lagi, tapi dah x gelak laa.. siap tanya aku tu, “panjang gile ke”..

Masa tuh aku betul2 kaku, and sampai aku pun tenung balik panjang n balas2 tenung tapi aku bukan apa, aku btol2 buntu. Aku mcm x cayer yg tanduk tuh carik aku sampai ke sini. Kes zafi tuh kat besut, skang nih aku kat banting, jauh tuu.. 

Next time aku sedar bangun.. and aku slow2 pusing nak keluar dari bilik tuh.. aku cuit ayob suruh keluar bilik tu, masa aku nk keluar tuh aku dengar anjang merepek apa tah.. aku pun x ingat. Yg aku ingat dia ada sound aku. “nk gih mana.. ko lari sbb nih mmg ko ehh” Tapi masa tuh aku dah x peduli aper dah, aku keluar dalam keadaaan masih terkejut n x percaya apa yg baru jadik td...

Ayob ikut aku, mungkin dia pun dah rasa semacam agaknya. Keluar je bilik tuh dia tanya aku, weyy gih maner. Aku main jalan jerk sekitar blok tuh, aku betul2 x tahu nk takut ker, nak lari ker, ke maner ker.. aper ker.. aku just terus jer jalan xder hala tuju sampai ayob tarik bahu aku. “weyy knaper”. Aku diam, aku ckap kt dia, aku xleh citer lagi. kita pegi jer dulu..

Aku x ingat aper benda yg aku buat, tapi next benda yg aku ingat dak2 surau dah balik dari surau dah. Diorang kalo balik mmg kecoh, yerlaa balik beramai2 kan. Bila aku nampak jer orang dah start masuk blok aku, cepat2 aku naik atas balik n tengok panjang. Aku bukak jer pintu slow2, aku tgk panjang tgh tido. Aku diam sekejap depan pintu, aku x terus gerak dia. Bukan apa, aku ingat lagi si zafi dulu ada gak buat2 tido, last2 tipu. Buatnya dia tipu tido n terkam aku naya.. 

So aku pun cakap kt ayub, “yob ko tolong gerak panjang yob”, masa tuh ayob x tahu lagi kisah aku so.. gunakan dia sepenuhnya. Hehe. Ayob gerak n ok, panjang bgn n siap marah2 kitorang chow x kejut dia. Dia x tahu yg tanduk tuh dah masuk kejap dalam badan dia. Kisah mlm tuh tamat mcm tuh. Later epas tuh, aku citer kat ayob pasal kes aku kat maktab aku dulu. Mengamuk gak aa dia bila tahu citer tuh, yerlaa, dah aku suruh dia gih gerak panjang tadi.. hehe

So.. start ajer mlm tuh, aku mmg selalu kene kacau ngan tanduk nih. Setakat aku kt KMB, xder laa kacau yg major2, Cuma mcm biasa laa, time aku tido laa yg paling banyak.

Biasanya, aku akan terjaga tgh2 malam n jantung aku berdegub laju gila n berpeluh gila x pasal2. Pastuh kadang2, aku kene tindih masa tido. Ada kadang2 tuh aku tido aku rasa ada mender tiup telinga aku, sentuh2 kaki aku, tapi bila terjaga jantung degup kuat2 mcm biasa, tp x ada apa2 pun. Pernah gak terjadik aku ingat lagi, aku mmg x suka tido bilik org, tapi ada satu pagi tuh aku bgn aku dah kt bilik member aku. Aku tanyer aku tertido ker.. diorang kata, smalam masa diorang lepak2, aku sendiri yg jalan masuk bilik tuh, marah2 orang sbb aku nk tido atas katil tuh (padahal tuh katil dia), n aku tido situ. Tapi sumpah, aku xtau apa2 pun pasal bgn malam tuh, apetah lagi marah2 org. Cuma aku pikir baik ajer, mungkin aku ngigau kot, walopon jauh di sudut hati aku aku tau, aku mmg x ada berjalan sejauh tuh malam tuh.

Aku x ingat start pada mlm tuh ntah braper kali aku kene tindih, kene kacau time tido, tarik selimut laa, tiup telinga sampai aku terjaga la. Tapi kacau aku setakat tuh jelaa. Xder laa sampai sampuk2. N lagi satu yg aku ingat, mender nih akan jadik Cuma kalo aku penat gila, contohnya balik tornement bola ker, x cukup tido ker, nanti aku mesti mengigau2 time aku tido. Peliknya sebelum2 tu ada gak aku penat gila, tapi xder pun sampai ngigau2. Housemate aku salalu kata kalo aku ngigau bukan nyer cakap2, tapi macam mengerang erghh arghh uhh.. seolah2 kesakitan, macam kepanasan. 

Banyak kali sangat aku kene tindih sampai satu peringkat aku dah terbiasa. Aku ingat lagi, org kata kalo kene tindih xle gerak ape2 kecuali jari manis. Aku pernah gak try, siap dalam hati tuh kata,kalo aku kene tindih mlm nih, nk try gerakkan jari manis. Dari pengalaman aku.. xde maknanya.. dah kene tindih mmg xder aper boleh gerak.. duduk jelaa sampai dia pergi..

Citer sepanjang aku kat Banting mcm tuh jer, sakat2 sikit jer. Tapi korang jangan salah anggap. Macam aku kata, pengalaman sebenar aku adalah semasa aku kat U, bukan kat kolej mara tuh. Bagi aku skarang, apa yg berlaku kat kolej malam tuh sekadar mukadimah tanduk nak bagitahu aku yg dia dah cam aku, n nak bagitau yg dia x pernah lupa apa yg dia cakap masa mlm zafi kene sampuk tuh.

Aku ada tanya member2 aku yg lain, diorang kata x lama lepas zafi tuh kene, mmg masing dah kene2, Cuma ada yg sekejap, ada yg lama. Aku rasa yg kejap tuh yg tubuh diorang kuat aa kot, yg lama tuh yg badan dia lemah sket. Yer aa kot. Tapi aku.. aku mmg special kes, sebab sampai aku ke Universiti pn si Tanduk still kacau aku. In fact, aku yg paling lama n yg paling teruk. Macam mana aku tahu tuh tanduk yg kaco aku kt Uni nanti aku ceritakan..

Bersambung Season 3 - Zaman Universiti

[SERAM] Season 2 - Zaman Kolej Mara [SERAM] Season 2 - Zaman Kolej Mara Reviewed by Unknown on Thursday, August 15, 2013 Rating: 5

No comments