2 Penawar COVID-19, Kita Mencuba Ikhtiar Apa Salahnya

2 Penawar COVID-19 Ditemui?, Kita Mencuba Ikhtiar Apa Salahnya | Umum tahu kes Covid-19 semakin naik mendadak. Setakat 25 Mac 2020, Malaysia mencatatkan bilangan kes sebanyak 1,796 dan kes kematian mencapai 20 kes.

2 Penawar COVID-19, Kita Mencuba Ikhtiar Apa Salahnya

Ini meningkatkan lagi kebimbangan kerajaan yang telah melanjutkan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) daripada 31 Mac 2020 kepada 14 April 2020. Rakyat semakin panik kerana peningkatan kes ini secara tidak telah membuatkan ramai orang tidak berani untuk keluar. Itu sesuatu yang bagus sebenarnya. Berikut adalah taburan kes positif COVIDー19 dan kematian mengikut negeri setakat jam 5pm, 25 Mac 2020.


Ini telah membuatkan pengamal-pengamal perubatan atau individu yang mahir dalam perubatan telah tampil dengan penawar atau pencegah kepada virus ini. Pilihan admin adalah Tok Singa kerana admin lebih menghormati beliau kerana ketinggian ilmunya. 

Katanya selepas berdoa, meminta kepada Allah, beliau mendapat ilham dengan penawar covid-19 ini. Beliau ada berkongsi di facebook milik beliau. Bahan-bahan untuk penawar dan bacaan yang perlu dibaca juga ada dikongsikan.

1. Penawar Covid-19 : Tok Singa

Minuman mencegah covid 19 dengan izin Allah

Bahan-bahannya:

7 helai daun bidara
2 sudu madu asli
3/4 titik Minyak habatussauda
1 sudu cuka buah tin/kurma


Cara-caranya seperti video dibawah:

dari Abu Hurairah radhiyallaahu ‘anhu, bahawa beliau mendengar Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa Sallam bersabda:

فِي الحَبَّةِ السَّوْدَاءِ شِفَاءٌ مِنْ كُلِّ دَاءٍ، إِلَّا السَّامَ» قَالَ ابْنُ شِهَابٍ: وَالسَّامُ المَوْتُ، وَالحَبَّةُ السَّوْدَاءُ: الشُّونِيزُ

“Pada Al-Habbatus Sauda’ itu syifaa’ (penawar) bagi segala penyakit, kecuali As-Saam.”
Ibn Syihab berkata:

“As-Saam adalah Al-Maut (mati), dan Al-Habbatus Sauda’ adalah Asy-Syuuniiz (jintan hitam – black cumin).” (Shahih Al-Bukhari, no. 5688)




Selain itu, seorang individu telah tampil berkongsi di group Kementerian Kesihatan Malaysia Friends yang pengalaman beliau membuat penawar kepada anaknya dan rakan anaknya yang mana menurut beliau kemungkinan telah dijangkiti Covid-19.

2. Penawar Covid-19 : Abu Bakar



Semoga pengkongsian ini memberi manfaat kepada anda semua. Tidak salah mencuba kerana bahan-bahan yang digunkan bukanlah racun yang boleh memudaratkan.

2 Penawar COVID-19, Kita Mencuba Ikhtiar Apa Salahnya 2 Penawar COVID-19, Kita Mencuba Ikhtiar Apa Salahnya Reviewed by admin on Thursday, March 26, 2020 Rating: 5

No comments