Kisah Budak Tahfiz Dalam Penjara Sekarang (Gambar + Video)

Kisah Budak Tahfiz Dalam Penjara Sekarang (Gambar + Video) http://apahell.blogspot.com/2015/01/kisah-budak-tahfiz-dalam-penjara.html

Kisah Budak Tahfiz Dalam Penjara Sekarang (Gambar + Video) | Masih ingatkan anda semua dengan video yang menjadi viral pada bulan Ramadhan 2014 yang mana seorang budak lelaki berseluar lokap sedang mengalunkan ayat suci Al-Quran dengan suara yang begitu merdu? Ikuti kisah yang diceritakan oleh Abdul Latip Talib

Video yang menjadi viral :-


Saya pernah di hukum penjara di Malaysia selama 6 bulan kerana memiliki pasport yang telah tamat tempohnya. Demikian kata Imam Muda Kemboja ini yang saya temui semasa menghantar bantuan ke Kemboja.

Bagaimana dengan layanan yang tuan terima semasa dalam penjara? Tanya saya pula. Jawabnya, Alhamdulillah kerana saya pandai membaca al Quran dan ada sedikit ilmu agama maka saya disuruh mengajar para banduan dengan ilmu agama, begitu ceritanya.

Berita mengenai anak muda ini yang menghabiskan masa selama dalam penjara dengan membaca al Quran dan mengajar banduan ilmu agama pernah tersiar.

Menurutnya lagi beliau balik ke kemboja kerana ayah dan ibunya sudah uzur dan sakit. Bercita-cita mahu datang ke Malaysia lagi kerana beliau pernah menjadi imam di masjid Petaling.

Sebelum kami berpisah anak muda suara merdu apabila membaca al Quran dan fasih bercakap Melayu itu berbisik pada saya, saya malu tapi saya terpaksa, sekarang saya tidak ada kerja menjaga ayah dan ibu yang sakit. Mereka perlukan makanan dan perubatan. Saya ada hajat dengan Pak Latip......

Sesiapa yang ingin membantu Imam Muda Ustaz Nafsyam Yakob, bekas pelajar Maahad Tahfiz An-Nur Kesang Laut, Muar , yang juga pernah menjadi imam masjid Petaling, yang kini berada di Phnom Penh kerana menjaga ayah dan ibunya yang sakit, boleh terus masukan duit ke no akaun berikut:


Cambodian Public Bank Account 

No. Acc 0100230161532  Yakob Saleh (Ayah Nafsyam)
Ini kerana Ustaz Nafsyam tidak punya akaun bank

Untuk penjelasan lebih lanjut boleh terus hubungi beliau melalui talian :

+855 9662 07372 (Ustaz Nafsyam) atau Ayah Beliau : +855978580027 Yakob Saleh.

Semoga derma yang kita berikan dapat membantu beliau - apahell.blogspot.com

Kisah Budak Tahfiz Dalam Penjara Sekarang (Gambar + Video) Kisah Budak Tahfiz Dalam Penjara Sekarang (Gambar + Video) Reviewed by Unknown on Saturday, January 10, 2015 Rating: 5

No comments