Monday, August 25, 2014

Ohsem! Gaya Rambut Terbaru Untuk Geladangan di New York (5 Gambar) | Seorang ahli pedandan rambut, Mark Buston, biasanya disibukkan dengan menangani penampilan artis dan model di sebuah salon di Manhattan. Namun, siapa yang menyangka lelaki berasal dari Filipina ini memilih menghabiskan masa untuk melayani masyarakat dengan memberikan potong rambut percuma. 

Aksi Mark terinsipirasi dari sebuah perjalanan yang dilakukannya pada Mei 2012 yang lalu ketika dia membantu anak yatim piatu di negaranya sendiri. Setelah kembali ke New York, dia memutuskan untuk meneruskan perkhidmatan beliau ini sebagai penyaluran tenaga positif dan baktinya kepada masyarakat. 

"Rasanya sangat dihargai," kata Mark. "Aku memutuskan untuk membawa enegi positif ini ke New York City." 

Ketika Mark mempunyai masa lapang, ia akan berjalan-jalan di bandar untuk mencari orang-orang yang memerlukan bantuannya. Ia meyakini bahawa bentuk potongan rambut sangat mempengaruhi perspektif orang lain dalam menilai seseorang. 

"Aku percaya seseorang dengan potongan rambut yang tepat akan mendapat lebih banyak penghormatan  bagi mereka ," tambahnya. "Memiliki potongan rambut yang tepat juga membuat seseorang lebih yakin dengan  diri sendiri ." 

Sahabat Mark, Devin Masga, yang bekerja sebagai seorang jurugambar, mengambil beberapa foto ketika Mark sedang beraksi di jalanan. Menurut Devin, usaha ini dilakukannya untuk menularkan niat positif yang mereka miliki. 

"Aku memutuskan untuk mengambil beberapa foto untuk memberi inspirasi kepada orang lain melakukan sesuatu demi masyarakat," kata Devin. "Bahkan, sebuah senyuman terasa lebih baik." 

Selain di New York, Mark sempat melakukan aksi yang sama di Jamaica, Costa Rica dan Los Angeles. Semua tindakan tersebut dilakukannya di pinggir jalan bandar. 

Berikut beberapa foto hasil  dari Devin Masga yang dimuat naik ke Instagram:





P/s: Terbaekkk...

0 comments:

Post a Comment