KLIA 2: " Seperti Adegan Filem"


KLIA 2: " Seperti Adegan Filem"PETALING JAYA: Seorang pegawai bank berjaya mendapatkan semula telefon bimbitnya yang hilang sejurus sebelum menaiki penerbangan, satu pujian terhadap tindakan pantas pegawai-pegawai keselamatan di KLIA2 yang baharu dibuka.
KLIA 2: Filem Pencuri

Chris Lai (bukan nama sebenar), yang berada di lapangan terbang itu untuk kali pertama pada 12 Mei, terlupa untuk mengambil telefon bimbit yang diletakkan di dalam dulang semasa pemeriksaan keselamatan.
"KLIA2 adalah sebuah bangunan yang besar. Saya berjalan ke pintu pelepasan di Pintu 13 dan menyedari bahawa saya telah meninggalkan telefon bimbit saya.
"Ketika itu jam menunjukkan pukul 5.30 petang, hanya setengah jam sebelum penerbangan pulang saya ke Singapura dijadual berlepas,” katanya kepada The Star, Ahad.
Lai, 53, yang bekerja di Singapura, kembali ke pintu keselamatan dan memaklumkan kepada seorang pegawai tentang telefon bimbitnya yang hilang.
Empat pegawai segera datang kepada Lai dan membawanya ke pusat pengawasan untuk melihat visual di CCTV.
Walaupun terdapat banyak data dan lebih daripada 300 kamera di sekitar lapangan terbang, pasukan itu cekap mengesan visual Lai yang melalui pintu keselamatan.
Mereka juga berjaya mencari visual seorang lelaki yang mengambil telefon bimbit Lai dari dulang.
“Salah seorang pegawai mengambil gambar pencuri yang disyaki mengambil telefon pintar saya dan berkongsi gambar itu dengan rakan-rakannya melalui Whatsapp. Kemudian, apa yang saya tahu, mereka mengenal pasti lelaki itu di Pintu 3. Lelaki itu mendakwa memegang telefon bimbit saya dan telah cuba untuk mencari saya tetapi dia jelas berbohong,” kata Lai mengimbas detik-detik cemasnya.
Pegawai-pegawai bertanya kepada Lai jika dia mahu lelaki itu didakwa tetapi Lai memutuskan untuk membiarkan perkara itu kerana dia telah menemui telefon bimbitnya dan tidak mahu ketinggalan penerbangannya.
“Pasukan ini juga membantu melancarkan perjalanan saya dari Pintu 1 ke Pintu 13. Kami berlari sepanjang jalan dan mereka melihat saya sehinggalah saya menaiki kapal terbang saya.
“Ia adalah seperti adegan filem,” katanya.

Sumber:Mstar Online
KLIA 2: " Seperti Adegan Filem" KLIA 2: " Seperti Adegan Filem" Reviewed by Unknown on Monday, June 16, 2014 Rating: 5

No comments