Lelaki Mempunyai Isteri Seramai 39 Orang (7 Gambar)




Ziona Chana seorang lelaki dari Baktawang, Mizoram, mempunyai 39 isteri, 94 anak dan 33 cucu. Memang hebat, keluarga besar ini tinggal di sebuah rumah agam (mansion) yang mempunyai 100 buah bilik, kalau dilihat dari rumah agam tersebut dah nampak macam rumah flat. Isteri-isterinya akan menunggu giliran untuk tidur bersamanya, dan ketika makan malam, mereka memerlukan sehingga 30 ekor ayam sebagai antara santapan yang akan disajikan. 


“Saya adalah antara lelaki yang betuah di dunia kerana menjadi ketua rumah kepada keluarga yang sangat besar ini,”


Dia pernah berkahwin dengan 10 orang dalam masa satu tahun, menurut Ziona, dia cenderung untuk menempatkan bilik tidur isteri mudanya berdekatan dengan biliknya dan isterinya yang sudah lanjut usia akan ditempatkan di bilik yang jauh. Encik Ziona dikatakan masih lagi mencari isteri yang seterusnya, dan dijangka akan mempunyai keluarga yang lebih besar daripada sekarang.



Menurut salah seorang daripada anak Ziona, bapanya cenderung untuk megahwini wanita yang miskin di kampung mereka, untuk membantu dan menjaga mereka.


Ziona dikatakan mengikut jejak langkah bapanya yang mempunyai isteri yang banyak dan keluarga yang besar, ialah, di mana lagi nak tumpah kuah kalau tidak ke nasi. Bapak borek, anak rintik, Bapak kencing berdiri, anak mungkin kencing terbang..






Lelaki Mempunyai Isteri Seramai 39 Orang (7 Gambar) Lelaki Mempunyai Isteri Seramai 39 Orang (7 Gambar) Reviewed by Unknown on Friday, March 21, 2014 Rating: 5

No comments