[KREATIF] Disebalik Logo Tersembunyi Rahsia (7 Foto)

Anda pernah melihat logo² sesebuah organisasi yang terkenal berulang kali pada papan tanda, pada trak, dan di kedai runcit, tetapi berapa ramai yang dapat melihat dengan jelas disebalik makna sesebuah logo itu dengan mata kasar?. Jika anda melihat dengan lebih dekat, anda akan mendapati bahawa logo² ini tersembunyi satu imej atau mesej yang cuba hendak disampaikan . Rekaan logo yang unik dan bijak menggunakan ruang putih dan ilusi optik untuk memaparkan sesuatu mesej dibawah sedar.

Berikut ada contoh² logo terkenal...

Logo FedEx

Logo ini kelihatan sangat mudah dan ringkas, tetapi jika anda melihat diruangan putih diantara kedua2 "E" dan "X" dalam "Ex," anda akan mendapati ia adalah lebih kompleks daripada apa yang anda fikirkan. Bolehkah anda nampak anak panah?

Logo Kisses

Logo Kisses tidak mempunyai banyak makna, tetapi jika anda melihat di sisi, anda mungkin melihat ciuman coklat yang terbentuk antara K dan I.


Dinamakan lumba basikal dunia antarabangsa yang paling terkenal dan berprestij. Walau bagaimanapun, anda mungkin kehilangan daya penglihatan tajam kepada aspek yang paling menarik logo ini . Selepas pemerhatian berhati-hati, anda akan melihat imej orang yang menunggang basikal; bulatan kuning roda depan dan 'R' adalah badan.

Logo Northwest

Sebelum bergabung dengan Delta, logo Northwest adalah salah satu yang terbaik dalam industri ini. N dan W dalam bulatan adalah jelas, tetapi adakah anda tahu bulatan [ada logo itu juga berfungsi sebagai kompas? Dan meneka arah mana anak panah di sudut atas sebelah kiri (atau permulaan daripada w) menunjuk?

Logo Toblerone

Sebenarnya terdapat seekor beruang yang sedikit kabur pada pemukaan Gunung Matterhorn. . Ini kerana gula-gula bar ini berasal dari Bern, Switzerland, ianya sebuah bandar yang kononnya dinamakan untuk beruang

Logo Tostitos
Cip parti popular ini adalah ruji BBQ, tetapi kemungkinan anda tidak pernah perhatikan senario sambutan yang tersembunyi yang disembunyikan disebaliknya. Kedua dan ketiga "t" berkongsi cip lebih "i" yang dihiasi dengan mangkuk salsa bewarna merah.

Logo Amazon
Amazon.com telah menjadi sumber kepada go untuk perdagangan elektronik. Jelas sekali, ada arrow di bawah Amazon, tetapi kamu memikirkan tentang kepentingannya? Sila lihat di mana anak panah bermula dan berakhir: 'a' dan 'z'. Mesej rahsia ini seolah-olah menyampaikan bahawa Amazon menawarkan segala-galanya dari A ke Z!

[KREATIF] Disebalik Logo Tersembunyi Rahsia (7 Foto) [KREATIF] Disebalik Logo Tersembunyi Rahsia (7 Foto) Reviewed by Unknown on Friday, August 16, 2013 Rating: 5

No comments