Surat Ramalan dan Kebimbangan Benjamin Franklin Terhadap Yahudi

Surat Ramalan dan Kebimbangan Benjamin Franklin Terhadap Yahudi http://apahell.blogspot.com/2013/04/info-surat-ramalan-dan-kebimbangan.html

Surat Ramalan dan Kebimbangan Benjamin Franklin Terhadap Yahudi | Benjamin Franklin merupakan salah seorang penandatangan Deklarasi Kemerdekaan Amerika Syarikat (4 Julai 1776). Dia lahir di Milk Street, Boston, pada tanggal 17 Januari 1706 dari ayahnya iaitu Josiah Franklin yang berkahwin dua kali. Benjamin anak bongsu dari 17 bersaudara.

Benjamin sudah tidak bersekolah di usia sepuluh tahun. Dua tahun kemudian dia bekerja di penerbitan milik James, kakaknya sendiri, yang menerbitkan akhbar New England Courant. Di tempatnya bekerja, Benjamin menjadi penyumbang dan kemudian editor. Suatu hari Ben bertengkar dengan jamer, akhirnya Benjamin berhijrah ke New York, lalu ke Philadelphia pada Oktober 1723.

Benjamin Franklin merupakan tokoh Freemasonry London, yang menjalin hubungan sangat dekat dengan Rothschild, otak dari pihak Konspirasi Yahudi Internasional. Namun kerana lama kelamaan, setelah melihat dengan mata kepala sendiri pelbagai perkembangan yang tidak menguntungkan Amerika Syarikat, sebuah negara yang ikut dibidaninya, terutama berkaitan perkembangan kaum Yahudinya serta penguasaan kaum ini atas sendi-sendi perekonomian, maka Franklin sedar bahawa selama ini dia telah berbuat salah.

Kaum Yahudi yang dulu begitu dekat dengannya ternyata tidak ubahnya lintah darat yang mampu menghisap dengan amat rakus dan buas, segala sumber alam dan manusia Amerika Syarikat. Franklin pun berlepas diri dari gerakan Freemasonry dan berusaha dengan gigih, tak kenal takut, untuk memperingatkan rakyat Amerika Syarikat tentang bahayanya orang-orang Yahudi di Amerika.

Salah satu usaha Benjamin Franklin yang terkenal dan dicatat dalam sejarah Amerika sendiri adalah surat ramalannya tentang Yahudi di Amerika, Inilah surat peringatan dari Benjamin Franklin:

"Di sana ada bahaya besar yang mengancam Amerika. Bahaya itu adalah orang-orang Yahudi. Di bumi manapun Yahudi itu berdiam, mereka selalu menurunkan tahap moral, kejujuran dalam dunia komersial. Mereka hidup mengasingkan diri, dan berusaha mencekik leher kewangan pribumi, seperti yang terjadi di Portugal dan Sepanyol.

Sejak lebih dari 1700 tahun, orang Yahudi mengeluhkan nasib yang mereka alami, kerana mereka telah diusir dari bumi pertiwi. Perlu dikatahui wahai saudara sekalian, seandainya dunia berbudaya sekarang ini memberinya tanah Palestin, mereka segera mencari pelbagai alasan untuk tidak kembali ke sana.

Mengapa? Mereka tidak lain adalah Vampire penghisap darah. Dan seekor vampire tidak akan boleh hidup dengan vampire lain. Orang Yahudi itu tidak boleh hidup dengan mereka sendiri. Mereka harus hidup dengan orang Kristian atau bangsa-bangsa yang bukan dari golongan mereka.

Jika orang Yahudi tidak disingkirkan dari Amerika dengan kekuatan Undang-Undang, maka dalam masa 100 tahun akan datang, mereka mereka akan menguasai dan menhancurkan kita dengan menukar bentuk pemerintahan yang telah kita perjuangkan dengan pengorbanan darah, nyawa, harta dan kemerdekaan peribadi kita.

Seandainya orang Yahudi itu tidak diusir dalam masa 200 tahun akan datang, anak cucu kita nanti akan bekerja diladang-ladang untuk memberi makan orang-orang Yahudi itu. Sementara itu, orang Yahudi akan menghitung-hitung wang dengan tangan mereka di pelbagai syarikat kewangan.

Aku ingatkan anda sekalian. Kalau anda tidak menyingkirkan Yahudi untuk selamanya, maka anak cucu dan cicit kalian akan memanggil-manggil nama kalian dari atas liang kubur kalian kelak. Fikiran yang ada dibenak orang Yahudi tidak seperti yang ada pada orang Amerika.

Walaupun mereka hidup bersama kita selama beberapa generasi, mereka tidak akan berubah sebagaimana harimau tidak boleh menukar warna kulitnya. Mereka akan menghapuskan institusi kita. Oleh kerana itu, mereka harus disingkirkan dengan perlembagaan "

Surat ini ditulis oleh Benjamin Franklin berkenaan dengan Rencana Undang-Undang tahun 1789 dan dimuat dalam Charles Pinsky Journal, South Carolina. Teks asal sampai sekarang masih boleh dilihat di Franklin Institute Philadelphia, AS.

Sumber: William G. Carr, Gerakan Zionisme Menaklukan Dunia


Sekarang boleh lihat, semua benda dia dah kawal..

Surat Ramalan dan Kebimbangan Benjamin Franklin Terhadap Yahudi Surat Ramalan dan Kebimbangan Benjamin Franklin Terhadap Yahudi Reviewed by Unknown on Saturday, April 20, 2013 Rating: 5

No comments