Friday, March 29, 2013
Friday March 29, 2013

Gambar Sekadar Hiasan

Masa aku belajar kat UITM Sri Iskandar, Perak dulu, 3 tahun aku tinggal dalam kolej.. Kolej tu sama dengan hostel la. Pelajar² UITM tau la kot kan… Kisah seram ni jadi masa aku semester 1… Budak baru lagi la… Tak tau lagi kisah² hantu jembalang kat hostel lagi… Aku tinggal blok Kekwa masa tu..


Kisah seram aku bermula pada satu malam. Aku dengan kawan² aku bosan duduk dalam bilik, Jadi kitorang decide nak lepak kat bawah atas kerusi meja batu tu, macam taman la kat situ.. Tak ada bumbung pun, hanya berbumbungkan langit yang gelap dan bintang bulan je…


Jadi, kitoanrg pun lepak la sama²…  Ada kawan, aku mula on9 la, kat bawah ni line wifi senang dapat.. Dekat dengan modem.. Aku dengan kawan aku Feya ni pun dok menyembang… Sembang punya sembang, aku rase tengkok aku ni sengal²… Aku pun dok pusing² la tengkok aku kasi hilang sengal… Lepas tu, aku dongak kepala tengok langit… Masa aku dongak tu, aku terkejut ada sepasang burung dok terbang atas kepala aku… Burung tu terbang buat macam pusaran atas kepala aku… Aku tengok betul², dalam kepala otak aku ni fikir burung je… Burung tu dua² warna putih… Bila tenung lama², tak macm brung pun… Macam kain putih melayang² atas kepala aku nih… 


Aku dah mula seram…


Lepas tu aku suruh kawan² aku yang lain tengok atas jugak… Diorang semua terkejut… Aku dah mula langkah nak lari dah, tapi kawan aku dengan pantas lari dulu naik bilik… hampeh punya kawan… haha Tinggal la aku dengan si Feya nih terhegeh-hegeh nak lari dari situ…  Masa nak lari tu, aku dengar hantu tu mengilai… Burung tu la kot yang mengilai… Aku dengan Feya apa lagi, pecut dengan pantas nya lah…


Kisah Seram Misteri Hostel UITM Sri Iskandar Toilet

Lepas tu selang beberapa hari lepas kejadian burung terbang tu, Aku dah tak rasa dan fikir apa² dah… Sampai la satu malam ni roomate aku si Qila ajak aku pi teman dia nak sewa broadband kat bilik kakak senior ni kat aras 1. Bilik aku aras 2. Penat woo naik tangga hari²..  Si Qila ni cakap dia dah bagitau kakak tu nak sewa broadband pukul 3… Lepas tu Qila ajak aku teman kan die amik broadband kat bilik akak tu… Aku tak kisah sangat… Aku pun teman la… Aku tau si Qila malas nak ajak Pieja teman kan… Pieja roomate aku lagi sorang nih… Jadi aku pun teman la dia… Malam tu aku tido dulu sementara nak tunggu jam 3 pagi kan… Jadi aku tido la…


Dah pukul 3 pagi tu Qila kejutkan aku ajak teman dia pergi aras 1 bilik kakak broadband tu… Jadi, aku pun bangun, kitorang turun aras1 tu… Sampai bilik kakak broadband tu, si Qila pun ketuk bilik kakak tu.. Kakak tu bukak pintu terus bagi broadband… Dah dapat broadband tu, kitorang nak naik bilik balik…


Tapi nak di jadikan cerita, aku ni tak tahan nak terkucil pulak… Masa nak keluar tak ada pulak rasa nak terkucil bagai ni… Aku pun fikir la… Kalau pergi tandas aras aku tu, jauh dari bilik pulak… Jadi, aku pun cakap la kat Qila… “Jom teman pi tandas kat sebelah bilik akak broadband tu…” Qila pun ok je, dia pun nak terkucil rupanya… Jadi, aku dengan Qila pun masuk la tandas pagi² buta tu… Sunyi sangat.. Tak ada orang pun dalam tandas… Aku dengan Qila je… Selesai je urusan aku, aku pun keluar la dari toilet, terus ke singki nak cuci tangan aku ni…


Memang aku pasti sangat, aku dengan Qila je dalam tandas masa tu.. Ye la pukul 3 pagi kan.. Sape pulak yang berjaga… Lepas tu, aku pun ke singki, basuh tangan terus aku cuci muka aku sekali… Aku pun tunduk nak cuci muka… Lepas aku curah air kat muka aku, aku nak angkat muka nak tengok cermin… Tapi aku tengok cermin, kat dalam cermin tu aku nampak sorang perempuan tengah basuh baju… Rambut panjang serabut sampai ke pinggang, berkain batik, baju lusuh… Aku terkjut sampai speechless… Kawan aku kat dalam toilet lagi… Buat apa ntah… Aku buat rilek lagi nampak perempuan tu. Perempuan tu tengah gonyoh baju dengan tangan dia.


Yang aku pelik, kain tu tak basah, dan tak bersabun… Aku usha dari cermin tu la… Aku tak berani nak toleh… Lepas tu Qila keluar dari toilet… Dia tengok muka aku pucat, dia terus angkat kening kat aku, konon tanya kenapa la kan… Aku suh dia tengok kat cermin… Dia pun terkejut… Aku sempat tanya si Qila, “kita kuar tadi pukul berapa??” Qila ckp, “pukul 3 weh…”


Aku dah telan air liur dah… Aku pun berani kan diri nak toleh… Masa aku toleh tu, perempuan tuh pun toleh dalam masa yang sama… Dia pandang aku dengan Qila dengan jelingan yang tak puas hati… Sambil tangan dia menggonyoh kain tu dengan kuat… Dia pandang lama… Aku dengan Qila pun kelam kabut lari keluar dari toilet tu… Berlari kitorang ke bilik aku aras 2 tu…


Sampai bilik je kitorang senyap… Tak bukak cerita pun…Aku senyap Qila pun senyap… Dia pun cucuk broadband nak online… Aku pun dah tak boleh tido… Aku pun teman kan Qila… Dalam tengah dok teman Qila tu, aku dengar bunyi orang mengilai kat luar tingkap bilik aku… Sangat kuat sebab aku dengan Qila tengah online kat meja yang mengadap tingkap tu… Aku terkejut gila… Baca jela surah apa yang aku teringat dalam otak masa tu… Aku cakap kat Qila… “Aku tido dulu la… Aku dah seram giler nih…” Qila mati² tak bagi aku tido suruhh teman dia… Akhirnya Qila pun redha je la aku tido, tinggal la Qila online sorang²…


Sampai je esok pagi… Qila ajak aku hantar broadband kat bilik kakak tu… Aku pun teman la dia.. Sampai kat bilik kakak tu, aku tanya kat kakak tu, “ Akak, kat bilik air akak tu, selalu pukul 3 pagi ada budak yang rajin cuci baju pagi² tak??” Kakak pun jawab dengan muka pelik “ ish dik nih… mana ada orang cuci baju pukul 3 pagi dik oi… hantu je yang basuh baju pukul 3 pagi dik oi..” Dengar je akak tu panya jawapan, aku dengan Qila berpandangan la… Seram satu badan…


Lepas tu aku tak puas hati lagi… Aku nak pastikan, semalam tu orang ke cik pontianak… Aku pun tanya lagi “Akak, aras 1 ni, bilik² area akak ni, ada tak perempuan rambut panjang kusut² sampai ke pinggang, dan pakai kain batik malam²??” korang nak tau kakak tu jawab apa.. “Ish, mana ada dik… Tak ada sorang pun kat bilik area sini rambut sampai pinggang… Semua rambut lurus… Tak ada kusut² pun… Ish, korang ni nampak apa kat bilik air semalam nih??? Akak dengar pun seram… korg ni laa..” Aku dengan Qila pun sengih²… Tak nak la cerita kat kakak tu… Kang takut pulak dia…


Lepas hari tu, aku cari jugak perempuan yang macam aku nampak tu. Memang tak wujud perempuan rambut panjang kusut² tu… Jadi, sampai sekarang aku tak pasti yang aku nampak manusia ke atau makhluk dari alam lain… wallahualam…


Free gift, jgn segan bawak lam mimpi yer..
hihiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii~
- Tdow dulu..byeeee

0 comments:

Post a Comment