[BERITA] Polis Cari 6 Suspek




Nilai - Polis mencari enam pemuda bagi membantu siasatan berhubung kes memukul seorang lelaki hingga mengakibatkan mangsa cedera parah di muka dan kepala dalam kejadian di kawasan Rehat dan Rawat Seremban menghala ke utara, 14 November tahun lalu.

Ketua Polis Daerah Nilai, Superintendan Mohd. Yusoff Awang berkata, kejadian pada pukul 2.30 pagi itu berlaku apabila salah seorang pemuda tersebut tidak berpuas hati selepas mangsa terlanggar bahunya ketika sedang melangkah keluar dari sebuah kedai di kawasan tersebut.

Katanya, pemuda yang 'naik angin' dengan insiden tersebut kemudian telah memanggil beberapa lagi rakannya sebelum mereka memukul mangsa beramai-ramai.

"Ekoran kejadian itu, peniaga berkenaan mengalami kecederaan serius di muka dan kepala. Polis yang menerima laporan mangsa kemudian telah membuat operasi sebelum berjaya menahan salah seorang suspek di Sungai Besi, Kuala Lumpur pada 30 November tahun lalu.

"Kita sedang mencari enam lagi rakan suspek yang berasal dari Kuala Lumpur dan Selangor untuk membantu siasatan mengikut Seksyen 411 Kanun Keseksaan iaitu merusuh," katanya di sini semalam.

Mereka yang dicari ialah Mohd. Hafiz Azahari, 20; Mohd. Fadly Ab. Manap, 24; Muhamad Zulfikar Annuar Roslan, 22; Lukman Zailan, 22; Ahmad Shafiq Chee Mee, 23 dan Nik Mohamad Hamidi Nik Mohamad Shor, 23.

Sehubungan itu, polis meminta orang ramai yang mengenali atau mengetahui di mana enam pemuda tersebut berada supaya menghubungi Bahagian Siasatan Jenayah Ibu Pejabat Polis Daerah Nilai di talian 06-758 3222 bagi membantu siasatan.

Sumber

[BERITA] Polis Cari 6 Suspek [BERITA] Polis Cari 6 Suspek Reviewed by Unknown on Saturday, January 26, 2013 Rating: 5

No comments