Cubaan Bunuh Ketua Kongsi Gelap di Bulgaria (4 Gambar)


Cubaan Bunuh Ketua Kongsi Gelap di Bulgaria | SOFIA, Bulgaria - Zlatomir Ivanov, ketua sebuah kumpulan penjenayah cedera selepas dia ditembak oleh seorang lelaki bersenjata dari luar bangunan mahkamah yang terletak di sini semalam.

Penembak  melepaskan tembakan pada sekitar 9:30 pagi berkemungkinan dari bangunan pangsapuri di seberang jalan di Courthouse Sofia, kata polis. Beberapa minit selepas tembakan, kebakaran tercetus di tingkat atas bangunan, dipercayai di bakar oleh penyerang bagi menutup jejak mereka. 

Zlatomir Ivanov dan seorang pengawal peribadi telah diserang ketika mereka berjalan menaiki tangga untuk memasuki mahkamah bagi pendengaran rayuan. Pengawal peribadinya telah berjaya melindungi ketuanya daripada kecelakaan yang lebih besar. Polis berkata Ivanov telah menjalani pembedahan selepas mengalami empat luka tembakan di kakinya, lengan dan perut.

Ivanov, 44, dijatuhi hukuman tahun lepas hingga lapan tahun di dalam penjara selepas disabitkan mengetuai sebuah kumpulan yang dianjurkan jenayah yang terlibat dalam perdagangan haram dadah. Beliau merayu hukuman itu dan telah berada di bawah tahanan rumah sejak kemudian untuk pulih daripada pembedahan awal.

Perdana Menteri Boiko Borisov,  berkata bahawa "tempat ini amat mudah untuk membuat tembakan hendap," dan menambah bahawa jika Ivanov dalam jagaan polis, dia akan mempunyai perlindungan yang lebih terjamin.

"Saya sentiasa berkata bahawa orang-orang yang telah terlebih dahulu dihukum akan menjadi lebih selamat jika mereka berada dalam jagaan polis," 

Pada tahun lalu, dia dihukum penjara selama lapan tahun selepas didapati bersalah menjadi ketua kumpulan jenayah yang terlibat dengan penyeludupan dadah.

Bagaimanapun, dia dibebaskan dengan ikat jamin.

Dia membuat rayuan berhubung tempoh hukuman itu. - Agensi





Cubaan Bunuh Ketua Kongsi Gelap di Bulgaria (4 Gambar) Cubaan Bunuh Ketua Kongsi Gelap di Bulgaria (4 Gambar) Reviewed by Unknown on Wednesday, January 30, 2013 Rating: 5

No comments